Quattro audi r8


Обзор: Audi R8 2011 5.2 FSI Quattro

Создание модели 2011 Audi R8 V10 стало одним из лучших решений, когда-либо принятых концерном. На этот раз даже придраться не к чему: авангардный стиль, легкая алюминиевая конструкция, практически идеальное управление со стандартной полноприводной системой. Но, увы, кое-что модель все-таки потеряла: неконтролируемую мощность. Пусть новый автомобиль Audi R8 V10 не столь мощный, как версия с пакетом доработок от PPI, которые доказали, что грамотный тюнинг Audi R8 black V8 c двигателем объёмом 4.2 л способен увеличить мощность авто до умопомрачительных 801л.с., но всё равно достаточно динамичный для стоковой модели, которую можно без проблем купить в автосалонах Москвы.

Технические характеристики Audi R8

Audi R8 coupe V-10 фантастически быстр. Машина Audi R8 5.2 FSI Quattro получила двигатель аналогичный Lamborghini Gallardo LP560-4 , мощностью 525л.с. — она непременно научит вас уважительно относиться к педали акселератора.

Ауди заявляют, что от 0 до 100км/ч автомобиль разгоняется всего за 3.9 секунды, против предыдущей версии с двигателем V-8, которая разменивала первую «сотню» за 4.5 сек.

Максимальная скорость автомобиля Audi R8 составляет 315 км/ч. Для сравнения, Gallardo LP560-4 разгоняется от 0 до 100 км/ч за 3.2 сек, максимальная скорость 325км/ч. Не столь большая разница.

Несмотря на полноприводную систему, спорткар Audi R8 ведет себя как настоящий заднеприводный автомобиль. Почти вся мощь передаётся на задние колеса, на передние подается до 30% мощности в том случае, если обнаруживается пробуксовка колес. Распределение массы около 44% спереди и 56% сзади (больший двигатель не добавляет много массы).

Европейцам Ауди предоставляют выбор между стандартными тормозами и керамическими. Керамические менее склонны к нагреву и за счёт этого более эффективны. А также они настолько мощные, что вы никогда не забудете, сколько вы за них заплатили ($11,000).

Даже со своим ярко выраженным спортивным характером, Ауди R8 quattro не утомит вас во время длительных поездок. Водитель и пассажир путешествуют с большим комфортом, также в ней много места в переднем бардачке и за сидениями.

Стандартные регулируемые магнитные амортизаторы позволяют выбирать между спортивным и более комфортным положениями.

Стандартные сидения Ауди R8 широкие и удобные. Также есть возможность выбора спортивных сидений, повторяющих форму тела, с регулируемой шириной.

Центральная приборная панель подобна той, что установлена на модели ТТ. Модели V-10 оснащены красной отделкой вокруг основных приборов.

Нужно быть страстным любителем Ауди, чтобы заметить изменения в экстерьере. Участки вокруг передних и задних воздухозаборников теперь окрашены черным, боковые обтекатели и задний диффузор изменены, задние фары стали темнее.

Также модель Ауди R8 V10 получила футуристические 19-дюймовые диски.

Полностью светодиодные фары, которые устанавливались на заказ в европейской R8 V-8, стандартны для V-10.

Ауди выпустили более 10,000 R8 всего за два года.

Недостатки Ауди R8

У Ауди R8 V10 есть одна — единственная проблема, та же, что и у V8  — относительно низкая мощность по сравнению с другими супер-карами.

Audi R8 цена

Если вас интересует сколько стоит Audi R8, то цена стартует в автосалонах России с отметки в 5.175.300 рублей.

avto-pictures.ru

Audi R8 Coupé 5.2 FSi Quattro

Not to be confused with the Audi R8 4.2 FSI Quattro

The Audi R8 Coupé 5.2 FSI Quattro was unveiled in December 2008, and uses a 5.2L FSI V10 engine based on the one used in the Lamborghini Gallardo LP560-4. Compared to the Audi R8 4.2 FSi Quattro, it has a slightly altered body and LED lights.

Contents

[show]

Editions

Red

The "Red" edition of the Audi R8 Coupé 5.2 FSI Quattro was made available on November 10th, 2011 for SpeedBoost. It comes pre-equipped with Amerikon Speedsystems street-tuned parts.  

Blue

The "Blue" edition of the Audi R8 Coupé 5.2 FSI Quattro was first made available on April 10th, 2013, as part of the in-game Cash rotation.  

Overall Performance

The Audi R8 Coupé 5.2 FSI Quattro has a stock top speed of 306 km/h (190 mph) which is identical to the 4.2 FSi V8 model. It has a very strong acceleration but with an average nitrous output. The handling though can be fairly difficult to control. The car suffers from heavy oversteer at low speeds and suffers from understeer at high speeds, which can cause the R8 to lose some of its speed when colliding with walls.  But after practice and performance upgrade, it can be manageable.

For Team Escapes and Pursuit Outruns, the R8 5.2 can be used as a good escape vehicle. Due to the heavy weight it has, it can go through roadblocks and endure head-on collisions with police vehicles such as rhinos but due to the understeer that the R8 has at high speeds, it can be difficult to dodge them. After a collision, its strong acceleration allows it to escape from police easily.

Dealer Information

Stats
Red 682  683868 497

4,600

Blue 653  590836 533

1,700,000

Visual Customization

Bodykits

Bodykits

Front Rear Name Price
Verge Wide 2,300 

Spoilers

Spoilers

Normal CF Name Price
Curv Standard - 400  Carbon Fiber - 600 
Glint Standard - 800  Carbon Fiber - 800 
Hero Standard - 10,000  Carbon Fiber - 400 
Hex Standard - 10,000  Carbon Fiber - 400 
Omni Standard - 600  Carbon Fiber - 800 
Prime Standard - 600  Carbon Fiber - 800 
Verge Standard - 800  Carbon Fiber - 800 
Wizen Standard - 400  Carbon Fiber - 600 

Hoods

Hoods

Normal CF Name Price
Verge Standard - 690  Carbon Fiber -

Changelog

  • 2010-11-16 The engine badge for the Audi R8 Coupe 5.2 FSI quattro has been fixed to display a correct V10 engine badge
  • 2011-11-16 Fixed an issue that caused damage to appear distorted on the Audi R8 Coupe 5.2 FSI quattro

Red

nfsworld.wikia.com

Дневник Ауди Р8 Кваттро (Audi R8 Quattro) Дикая «восьмерка» впечатляет

Недельный дневник Audi R8 Quattro подготовил к печати Петр Меньших. Фото: Александр Кульнев.

ЧЕТВЕРГ, 21.08.08 «ДЕНЬ ЗНАКОМСТВА»

С 12 до 13 часов меня, по паспорту Ауди Р8 Кваттро, берут покататься журналисты. Об этом узнал вчера на мойке. Кстати, а в каком роде они меня представляют – мужском или женском? Эта двусмысленность мне всегда не нравилась. Хорошо, что еще раньше с меня убрали наклейки – я же не такси с рекламой. Знаю, что выгляжу безупречно, но все-таки немного нервничаю. Здесь, в «Ауди Центре Варшавка», я живу уже четыре месяца. Служу для показательных тестов, но ездил мало, все больше слушал споры клиентов с продавцами о том, достаточно ли у меня мощности. Скажу сразу: в Москве моим 420 «лошадям» побегать в свое удовольствие негде.

Иногда я могу быть маленьким. В 1:10 настоящего. С радиоуправлением и электромотором. Зеленее не бывает!

А вот и наш начальник с журналистом идут – о дилерской марже толкуют. Но этот меня не купит – по работе интересуется. Чувствую, не первый я у него «Ауди». Садится за руль уверенно, только вот кожу сиденья с левого края цепляет, так и до потертостей недалеко! По дороге до редакции меня фотографировали из вишневой БМВ – эта «пятерка» все вперед забегала. Но мой журналист на газ не давил, осматривался. Это я уже привык, что на меня все смотрят, а он думает, будто на него – и у каждой симпатичной машинки притормаживает. Еще не понял, что у него за спиной.

О моем моторе говорят: мол, ест масло и в багажнике нужно возить запасную литрушку. Это нормально.

С двух до шести часов стоял во дворе редакции. Погода была хорошая, народ выходил ко мне толпами, обкурили со всех сторон. В 18.05 вышел мой журналист с коллегой и добрый час вокруг меня ходили, разговаривали. Про амортизаторы, где магнитная жидкость меняет вязкость в доли секунды, про керамические тормоза, которые мне могли поставить – но в России им предпочитают престижную аудиосистему. Из-за такого спроса я теперь вынужден возить тяжеленные чугунные тормозные диски. Коллега говорил про неподрессоренные массы – как это важно для комфорта и управляемости, а тут «гири» на каждом колесе…

«Ауди Центр Варшавка» – тут я живу и работаю. Непыльная, надо сказать, работенка, но и скучать не дают.

Потом обсуждали роботизированную коробку передач, жаловались, что она переключается резко. При быстром разгоне это приятно, а при обычной езде раздражает. Им непонятно, почему вдруг в трафике коробка слишком быстро переключается на «нейтраль», а дальше водитель жмет на газ, раздается страшный рык двигателя, но машина не едет. Оказывается, нужно опять включать передачу! Сошлись на том, что это сделано для удобства, чтобы не жать постоянно на тормоз во время коротких остановок. Но подозрение на неисправность у меня осталось. Я даже немного сник и собрался обидеться, но «мой» (так и буду его называть) подкинул работу – поехали к 20 часам на Заречную, где уже начиналась презентация «Инфинити-FX». Туда мы въехали с шиком, «мой» не удержался и на площадке, засыпанной гравием, дал газу, даже я удивился сносу задней оси.

Потом была съемка на фоне гор ржавого железа и заброшенных портовых кранов, как можно догадаться, не «Инфинити-FX», а красивой рыжеволосой девчонки, которая прошлась по всем моим глянцевым бокам своими острыми коленками. Значит, для этого в России покупают R8? Но предупреждаю: заманить на правое сиденье красавицу гораздо легче, чем ее оттуда высадить. Ох, как «мой» с ней переволновался! Жена прилетала в два часа ночи с чемоданом, который никак не размещался в моем багажнике. Это он понял слишком поздно, но выручил знакомый коллега на другой машине. Так что прохватить в ночной аэропорт мне не удалось – повторяю, не имею ничего общего с такси. Ночь коротал на улице – не привыкать. У себя в «Ауди Центре» тоже ночую во дворе.

ПЯТНИЦА, 22.08.08 «ЛИШНЕЕ ВНИМАНИЕ»

Я ненавижу пробки – зла на них не хватает! С моей трансмиссией ползать не должно – летать рожден.

Еду утром на работу в левом ряду, не тороплюсь, но первый же автоинспектор тормозит меня, остановив три правых ряда. Из-за этих проверок вожу с собой портфель документов и мелких денег. Показали паспорт лица немецкой национальности и уехали. Нервная езда – слева и справа между рядов шныряют мотоциклисты. Такой чиркнет подножкой по двери, ищи потом ветра в поле!

Почти целый день простоял во дворе редакции – «мой» готовил материалы к автосалону и в пятничные дневные пробки не совался. Вышел только раз с главным художником (понимающий мужчина, со вкусом), проехали вместе по проспекту Сахарова. Я хотел резвость показать, но где ж тут разгонишься? Только портфельчику на полке за спинкой пассажирского сиденья не лежалось, все норовил при каждом торможении вылететь под локоть водителя. Художнику понравилось, но все же сказал, что я «нервный какой-то».

СУББОТА, 23.08.08 «ДВЕ ВОСЬМЕРОЧКИ»

Две «восьмерочки» – это двойное счастье! Погода благоприятствует! Кстати, что такое «круть»?

В 8.40 приехали в парикмахерскую – на двадцать минут раньше, и, когда жалюзи на дверях открылись, «мой» название салона увидел: «Восьмерочка». Решил на фото запечатлеть. Оказывается, хозяин заведения китаец и в восьмерке видит счастливое число – символ богатства, благополучия, бесконечного успеха.

К нам он не вышел – Олимпиаду смотрел. Зато все стилисты повыбегали. Узнал от них новое слово: «круть».

ВОСКРЕСЕНЬЕ, 24.08.08 «В СЕМЕЙНОМ КРУГУ»

Да, у меня широкие пороги… Для вашей же безопасности! Неудобно выходить? Тяните носочек…

Журналист и его дочка пугали бабушку, будто от звуков из моей выхлопной трубы гнутся ложки, а бабушка умоляла их не портить домашние вещи.

ПОНЕДЕЛЬНИК, 25.08.08 «КОШМАРНЫЙ СОН»

Небесные купола отражаются в заднем стекле. А под ним мои восемь цилиндров. Тоже красиво!

Начиналось все хорошо. По дороге на Дмитровский полигон пробок не было, доехали быстро в левом ряду. Я даже позировал для фото у церкви, ее купола заглядывали в мой моторный отсек, отражаясь на стекле. Чувствовал себя почти небожителем. Но уже через три километра началось… Ожидание пропуска на полигон, подначки и проверки – спасибо, хоть помыли с шампунем. На взвешивании подошли четыре шутника и предложили увеличить мне клиренс. Удивились, почему нет второй запаски, раз задние колеса шире передних. Вы думаете, эти хохмачи знают, что делать, если мои скоростные покрышки где-нибудь за городом поймают гвоздь? Когда вообще нет запаски, об этом лучше не думать. И с дорожным просветом 105 мм, который мне намеряли по трем точкам, я понял, далеко за город лучше не выезжать. Пока в смотровой яме умный коллега грузил «моего» информацией о тонкостях охлаждения большого и горячего мотора, четверо взялись за дело – подкачали до 2,4 атм все колеса, прикрепили скотчем датчик к крыше. Он магнитный, к алюминиевому кузову сам не пристанет. Горжусь, что я весь алюминиевый – кузов, силовые элементы, поршни, блок цилиндров… все из крылатого металла. А шутники все подначивают: берегись, говорят, лужковского коктейля! В песок превратишься! Ну что за люди – никакого почтения!

Сто пять миллиметров! Сколько есть, все мои. Мое гладкое пузо с четырьмя воздухозаборниками – шедевр инженерного искусства.

Наконец поехали. Восемь спутников отслеживают из космоса мои перемещения, аппаратура выдает информацию о поведении могучего организма. Прошли «городской режим» – неинтересно. Тормозим со 100 км/ ч – остановочный путь 70 метров. Ох, какой позор! Значит, шампунь попал на тормозные диски или при обслуживании замаслили. Еще две-три попытки – и р-раз, остановился через 36 метров. Диски раскалились до 800 градусов – ну почему мне керамики не досталось….

Ничего, остынут при разгоне до максимальной скорости! Паспортных данных я не выдал – максимум 278 км/ч. И мой разгон до сотни, по мнению испытателей, мог быть поживее – 5,8 с. Выбег в норме. Надо бы проверить здоровье!

Ну сейчас я им покажу! Отключили ESP, захотели для съемки в повороте бочком поскользить. Дальше привожу запись со слов эксперта-испытателя, выбросив горячие выражения: «Дикая она, как карт бешеный, – ж-жик, и ты уже едешь задом наперед. Я первый раз мог ошибиться, потом подкорректировал, но меня все равно развернуло. Только на четвертый раз что-то получилось. Не я управляю ею, она управляет мной. Сложная игрушка. На разных машинах ездил, были и пошустрее, но ласковее. Может, намудрили что с трансмиссией – там все электронное…»

Давление в моих шинах измерили эталонным манометром. Самым точным. Негоже мне общим пользоваться…

«Мой» с коллегой, наслушавшись таких слов, решили с полигона убраться. А мне того и надо – не люблю, когда мои покрышки в мелкие клочья рвут. Я в Москве уже к другой жизни стал привыкать. По дороге журналисты все меня обсуждали. Коллега говорил, что ездил с моим братишкой на презентации за рубежом – тот хорошо управлялся, мягче реагировал. Бесхарактерный, наверное, попался.

После таких испытаний вечером меня на прием по приглашению группы «Фольксваген» направили. Приятно было бы к отцам родным на огонек заглянуть. Но из-за бессмысленной пробки я так никуда и не попал – «мой» бросил меня на полдороге, а сам на метро помчался. Завтра день прессы на Московском международном автосалоне. Утром едем туда.

ВТОРНИК, 26.08.08 «УЗНИК ПОДЗЕМЕЛЬЯ»

Мой родной братец на салоне рекламирует зимние шины. На снегу! Холодно же! Но на пару с такой красавицей я бы тоже согласился.

Весь день простоял под «Крокус-Экспо». Автостоянка у выставки огромная, но мест все равно не хватает, так что пришлось держаться за свое. «Мой», насмотревшись на автосалоне разных новых моделей, вернулся лишь к вечеру. Ясно, торопился домой и дал мне под дых пузатым «дорожным полицейским». Они бы еще бревна там разбросали! Ладно, прощаю. Видишь бугорок, притормаживай и помни: днище мое и все, что над ним, – шедевр инженерной мысли!

СРЕДА, 27.08.08 «У ГЕРМАНСКОГО ПОСЛА»

До позднего вечера ждал парадного выезда к месту, где мои журналисты были на приеме у германского посла. И вот я качусь к шикарному подъезду здания, залитого огнями. В центре площадки у фонтана группками стоят гости – прощаются. Подъезжаем мы с моим журналистом, в огнях сияющие, красиво усаживаем в машину пассажирку (тоже, говорят, пишет про автомобили), медленно пристегиваемся и отъезжаем. Это моя работа – производить впечатление!

ЧЕТВЕРГ, 28.08.08 «ДОМОЙ!»

24 ярких белых светодиода – мои фары дневного света. Дневного – не ближнего! Какой дурак у вас правила писал?

В восемь часов встаем в очередь и ползем на работу. На следующий год в эти дни буду брать отпуск – не для моего характера из четырех рядов часами съезжать с эстакады. Нервные маневры соседей по потоку отвлекают от грустных мыслей о скором расставании с новыми друзьями из популярного журнала. С их подсказки надо бы пройти диагностику, как-никак семь тысяч на спидометре. В своем здоровье я уверен, но профилактика – часть культуры высокого класса.

Домой, в «Ауди Центр», меня отвозил редакционный водитель Саша. По дороге звонил подружке и рассказывал, как на проспекте Сахарова до 200 свистнул. Приврал, конечно, но впечатление произвел. За 6 млн. рублей это себе может позволить каждый. Так и запишу в своем дневнике – может, когда-нибудь опубликуют…

automps.ru

Audi R8 5.2 FSI quattro

 Audi 2008 - 2012

  Germany

 5.2L V10 FSI  518 bhp (386 kW) @ 8000 rpm  391 lb⋅ft (530 N·m) @ 6500 rpm  3.8 seconds  196 mph (315 km/h)  6-speed Manual  Mid-Engined, All-Wheel Drive  1620 kg  (3571 lbs) The Audi R8 5.2 FSI quattro is the V10 variant of the Audi R8 model range.

The biggest difference from the Audi R8 4.2 FSI quattro is the replacement of the V8 for a V10 engine sourced from the Lamborghini Gallardo LP 560-4.

Other differences include a slightly altered body and LED lights. Production of the model was launched in 2008., and underwent a facelift in 2012 along with the introduction of a Plus trim.

Contents

[show]

Need for Speed: World

The Audi R8 5.2 FSI quattro was added as a tier 3 vehicle on November 10, 2011 to Need for Speed: World. Since August 22, 2012, it has been featured as an A class vehicle.

The R8 5.2 FSI quattro outperforms the the 4.2L variant in every performance aspect. The V10 R8 has acceleration as its best trait, since it is comparable to the fastest A class cars in the game including the BMW M1 Procar. Its nitrous boost is above average as well.

It feels responsive in corners and rarely tends to understeer, although a few cars such as the Porsche 991 Carrera S might be better. Its stock top speed is 190 mph (306 km/h).

Need for Speed: World - Performance Rating
 0 100 200 250 300 400 500 600 700 750 800 900 1000 
The Red style is an Amerikon Speedsystems performance tuned speedboost car that costs 4600. It was made available on November 10, 2011.
Amerikon SpeedsystemsTuned Engine 4%   4%   0%
Amerikon SpeedsystemsTuned Forced Induction 3%   3%   0%
Amerikon SpeedsystemsTuned Transmission 4%   3%   2%
Amerikon SpeedsystemsTuned Suspension 2%   2%   4%
Amerikon SpeedsystemsTuned Brakes 0%   0%   4%
Amerikon SpeedsystemsTuned Tyres 2%   3%   4%
 682  
 683  868  497
  4600
The Megabloks style is an unreleased variation included as part of a disbanded Need for Speed and Megabloks promotion.

It is fitted with tuned quality Gromlen performance parts and various aftermarket parts.

GromlenTuned Engine 7%   7%   0%
GromlenTuned Forced Induction 4%   4%   0%
GromlenTuned Transmission 7%   4%   3%
GromlenTuned Suspension 3%   3%   7%
GromlenTuned Brakes 0%   0%   4%
GromlenTuned Tyres 3%   4%   7%
 696  
BodykitGlint Wide
HoodGlint
Window TintSmoke Blackout
Lowering KitStage 3
Licence Plate"Megabloks"
 725  883  481
  Unreleased

Need for Speed: Hot Pursuit (2010)

The Audi R8 Coupé 5.2 FSI quattro appears in Need for Speed: Hot Pursuit (2010) as a Super Series racer vehicle, and as an SCPD Rapid Deployment unit.

The racer vehicle is unlocked as part of the SCPD Rebels pack for the PlayStation 3, Xbox 360, and EA Crew releases. The SCPD unit is unlocked upon the player earning a total of 845,000 cop bounty.

Every variant of the Audi R8 is notable for having good handling whilst drifting, though they tend to accelerate slower than some vehicles within their class. Due to their slightly heavy weight, they may prove to be durable in events involving the SCPD or weapons.

Need for Speed: Hot Pursuit (2010) - Statistics
Purchase the SCPD Rebels pack Super Series 196 mph  (315 km/h) $160,800 AWD
Earn 845,000 cop bounty Rapid Deployment 525 bhp @ 8,000 rpm 3.9 seconds 2011

Need for Speed: The Run

The Audi R8 5.2 FSI quattro appears as a tier 4 car in Need for Speed: The Run, and is available from the beginning in The Run mode.

It has a "normal" handling rating and is featured with a quick acceleration. Top speed is 195 mph (314 km/h).

Darius

The Darius signature edition is a tier 4 car that is unlocked upon earning a gold medal in all Carbon challenges in the Challenge Series. It has a "normal" handling rating.

NFS Edition (Tier 5)

The tier 5 NFS Edition is unlocked upon beating 25 Autolog recommendations, and it has an "easy" handling rating.

NFS Edition (Tier 6)

The tier 6 NFS Edition is unlocked upon beating 20 Objectives in the NFS Edition playlist, and it has a "normal" handling rating.

Gallery

Need for Speed: World(Red)

Need for Speed: World(Blue)

Need for Speed: World(Megabloks)

Need for Speed: Hot Pursuit (2010)(Racer - SCPD Rebels Pack)

Need for Speed: Hot Pursuit (2010)(SCPD)

Need for Speed: The Run

Need for Speed: The Run(Darius)

Need for Speed: The Run(NFS Edition - Tier 5)

Need for Speed: The Run(NFS Edition - Tier 6)

nfs.wikia.com

Audi R8 4.2 FSi Quattro

        Not to be confused with the Audi R8 Coupé 5.2 FSi Quattro

The Audi R8 4.2 FSI Quattro was first introduced in 2006, and is based on the Audi Le Mans Quattro which appeared in 2003. The car itself was developed at Audi's subsidary company quattro GmbH. Its 4.2L FSi V8 engine can also be found in the Audi RS4.

Contents

[show]

Editions

Red

The "Red" edition was released in the 7th closed beta of World, on June 28th, 2010. It's completely stock and does not feature any pre-installed parts on it.  

Silver

The "Silver" edition features Amerikon Speedsystems street tuned parts.  

Royal Purple

The "Royal Purple" edition was introduced on November 16th, 2011. It features a unique Royal Purple livery, and is equipped with an unique Royal Purple street tuned engine. This edition was permanently retired on August 22nd, 2012.

Frequency

The "Frequency" edition was released on the same day as the stock version. It comes with mixed parts, and can be rented for one day. On June 1st, 2015, the "Frequency" edition was made available for purchase with in-game cash.  

Hot Pursuit

The "Hot Pursuit" edition was introduced as a promotional gift for those who have purchased Need for Speed: Hot Pursuit (2010). The gift included a 3-day rental of the car, and the Hot Pursuit vinyl pack. This was also the first Cop Edition car in World. It features a unique Seacrest County livery, and comes with mixed performance parts.  

Darius

The "Darius" edition was added to the game on September 6th, 2011, and features the paintjob of Darius' Audi LeMans Quattro, from Need for Speed: Carbon. It was originally a reward car for players who had hit level 40. It comes pre-equipped with Gromlen race tuned parts.  

Shift

The "Shift" edition was introduced on December 9th, 2011, although it was called "LMS" at the time. It features the livery of the Audi R8 LMS from Need for Speed: Shift. When this edition was retired, and later brought back, it was renamed to the current "Shift" name, and received a rear spoiler. It comes pre-equipped with Gromlen race tuned parts.  

Overall Performance

The Audi R8 4.2 FSi Quattro has a stock top speed of 306 km/h (190 mph) which is very high for Class B cars. It has a good acceleration and a mediocre nitrous output. Its handling though is very bad and unresponsive because of its sluggish steering. Due to that it can be hard to avoid wall contact which would lead to a loss of speed.

For Team Escape and Pursuit Outrun it can be used as a good escape vehicle. Due to the heavy weight that it has as well it can go through roadblocks and take head-on collisions well but because of the steering it can be hard to dodge police vehicles.

Dealer Information

Stats
Silver 566  667665 367

3,400

Red 517  573598 380

1,100,000

Frequency 535  609622 375

300

Darius 589  710696 362

Unavailable

Hot Pursuit 591  713698 362

Unavailable

Royal Purple 530  599617 376

Unavailable

Shift 589  710696 362

Unavailable

Aftermarket Details

Darius Frequency Hot Pursuit Shift
Stock Stock Stock Stock Stock Stock Stage 3 DARIUS
Unnamed Stock Stock Style C 19" Empty Stock Stage 2 Stock
Stock Stock Stock Stock Stock Stock Stage 3 Stock
Stock Q-Tech Stock Stock Stock Stock Stage 3 Stock

Skill Mod Details

Darius Hot Pursuit Shift
Empty
14 % 14 % 19 % 19 % 9 %
Empty
14 % 14 % 19 % 19 % 9 %
Empty
14 % 14 % 19 % 19 % 9 %

Visual Customization

Bodykits

Bodykits

Front Rear Name Price
Verge Wide 1,700 

Spoilers

Spoilers

Normal CF Name Price
Curv Standard - 400  Carbon Fiber - 600 
Glint Standard - 800  Carbon Fiber - 800 
Hero Standard - 10,000  Carbon Fiber - 400 
Hex Standard - 10,000  Carbon Fiber - 400 
Omni Standard - 600  Carbon Fiber - 800 
Prime Standard - 600  Carbon Fiber - 800 
Verge Standard - 800  Carbon Fiber - 800 
Wizen Standard - 400  Carbon Fiber - 600 

Hoods

Hoods

Normal CF Name Price
This car does not feature any Hoods.

Changelog

  • 2011-11-16 Vinyl distortion issues were fixed for the Audi R8 4.2 FSI quattro

Silver

Red

Frequency

Cop Edition

Darius

Shift

nfsworld.wikia.com

Audi R8

The Audi R8 is a sports car with a longitudinally mounted mid-engine, and uses Audi's 'trademark' quattro permanent four-wheel drive system.[4] It was introduced by the German automaker Audi AG in 2006. The car was exclusively designed, developed, and manufactured by Audi AG's high performance private subsidiary company, quattro GmbH, and is derived from the Lamborghini Gallardo.[5] The fundamental construction of the R8 is based on the "Audi Space Frame", and uses an aluminium monocoque which is built around a space frame. The car is built by quattro GmbH in a newly renovated factory at Audi's 'aluminium site' at Neckarsulm in Germany.

In 2005, Audi announced that the name of the successful Audi R8 race car would be used for a new road car in 2007, the Audi R8, based on the Audi Le Mans quattro concept car, appearing at the 2003 International Geneva Motor Show, and 2003 Frankfurt International Motor Show. The R8 road car was officially launched at the Paris Auto Show on 30 September 2006. There was some confusion with the name, which the car shares with the 24 Hours of Le Mans winning R8 Le Mans Prototype (LMP), and also the 1989 Mk2 Rover 200, codenamed R8.

The Audi R8 is used as a safety car in Deutsche Tourenwagen Masters and British Superbike Championship racing series.

Production

To produce the R8 at quattro GmbH, seventy workers fit 5,000 unique parts by hand. The factory at Neckarsulm, redeveloped at a cost of €28 million, produces between eight and fifteen cars a day. Ninety-five lasers inspect the entire car in five seconds to ensure that over 220 measurements are within 0.1 millimetres of the programmed plans.[6]

Available markets

The 2-seat coupé is currently available in Europe, the United States, Canada, Australia and Japan. Rumours held that an R8 Spider, an open-top roadster model, would follow sometime in 2009. In Latin America, the R8 became available at the end of 2008 at dealers in Mexico City, Bogota, Medellin, São Paulo, Rio de Janeiro, Buenos Aires, Lima and Santiago. Customers bought every unit available for 2008 within a week[7] after the R8 premiered at the Bogota International Auto Show and Auto Expo of Medellin.

In Asia, the R8 is available in India, Japan, Taiwan, South Korea, Philippines and Hong Kong, and has been available in China, Turkey, United Arab Emirates, Singapore and Indonesia since 2008.

Powertrain

The V8 engine in the R8

The Audi R8 was initially equipped with a 4.2 litre V8 internal combustion engine. Specific detail: it is an all-aluminium alloy 32-valve (four valves per cylinder) petrol engine, utilising Fuel Stratified Injection (FSI), and has a displacement of 4,163 cc (254.0 cu in). It develops a motive power output of 309 kilowatts (420 PS; 414 bhp), and generates 430 newton metres (317 ft·lbf) of torque, on 98 RON 'Super Unleaded' petrol. It is basically the same engine used in the B7 Audi RS4, but is modified to use dry sump lubrication system. This V8 is a highly reworked, high-revving variant from the existing 4.2 litre V8, but includes cylinder-direct fuel injection (Fuel Stratified Injection), and four valves per cylinder, instead of five (as used on the non-FSI variants). It also uses two chain-driven dual overhead camshafts (DOHC) per cylinder bank, and utilises variable valve timing for both inlet and exhaust camshafts.

A new additional variant with a 5.2 litre Fuel Stratified Injection (FSI) V10 engine was added on the 9th of December 2008, which produces 386 kW (525 PS; 518 bhp) and 530 N·m (391 ft·lbf).[3]

The transmission options are either a Lamborghini sourced manual gearbox with metal gate for the shift lever, or an Audi-developed "R tronic" gearbox - which is a single-clutch semi-automatic electrohydraulic manual transmission, without a traditional clutch pedal. These options are the same as those available on the Lamborghini Gallardo. A double clutch Direct-Shift Gearbox (DSG), now badged by Audi as "S tronic", is not available (as of December 2009).

V10 engine

Audi AG unveiled the Audi R8 V10 on 9 December 2008. It uses a 5.2 litre FSI internal combustion engine, based on the unit in the Lamborghini Gallardo LP560-4, but is detuned to produce a motive power output of 386 kilowatts (525 PS; 518 bhp), and generate 530 newton metres (391 ft·lbf) of torque.[3] Compared to the V8 variant, the R8 V10's performance numbers are enhanced. Audi estimates the new 0-100 kilometres per hour (62 mph) time as only 3.9 seconds, 60-124 mph in 8.1 seconds, and a top speed of 196 mph (315.4 km/h). Other changes to the V10 version of the R8 include some aesthetic differences such as all-LED headlights, interior enhancements, and a more aggressive body styling,[8] larger rear brakes and unique roadwheels.

It was initially thought that this version of the R8 was going to have the same engine as the C6 Audi RS6, a 5.0 litre V10 TFSI 'biturbo' engine, which produces 580 PS (427 kW; 572 bhp). However, some components of the twin-turbo system overheated, and one prototype was destroyed by fire at the Nürburgring.[9] This model is showing at the 2009 North American International Auto Show. This version of the R8 appears in the trailers and in the box art of the Xbox 360 racing game, Forza Motorsport 3.[10]

The V8 0-60 mph and 1/4 Timing is based on the Edmunds Review : http://www.edmunds.com/audi/r8/2008/review.html

Other technical details

Black Audi R8

As Audi AG owns Lamborghini (Automobili Lamborghini S.p.A.), some of the R8 is shared with the Lamborghini Gallardo, including some of the chassis and floorpan, transmissions, and the revised V10 engine. The R8 is made distinct by its Germanic exterior styling, cabin, smaller V8 engine, magnetic dampers, and pricing.

The R8 (with the V8 engine) has a dry weight of 1,560 kilograms (3,439 lb). Its suspension uses Delphi[15] magneto rheological dampers.[16]

Safety features include Bosch ESP 8.0 Electronic Stability Programme with Anti-lock Braking System ABS, front dual-stage airbags, and 'sideguard' curtain airbags.[17] The R8 also features state-of-the-art LED safety light bars mounted just under the headlamps.

The R8, like most mid- or rear-engine designed sports cars, utilises wider roadwheels and tyres on its rear axle. For the 18 inch alloy wheels (on standard summer tyres), there is just one range of sizes - the fronts are sized at 8.5Jx18h3 ET42, whilst the rears are two inches wider at 10.5Jx18h3 ET50. With the 19 inch wheels, the theme continues - the fronts are all 8.5Jx19h3 ET42, and the rears are 11.0Jx19h3 ET50. 19" wheels for the winter tyre package have a ½" narrower rear compared to the summer tyre wheel package. There is also a corresponding difference in tyre sizes - 18's are 235/40 ZR18 95Y XL (eXtra Load) up front and 285/35 ZR18 101Y XL at the rear. For the 19" tyres, two different options are available - all fronts are 235/35 ZR19 91Y, and the rears are either 295/30 ZR19 100Y XL or 305/30 ZR19 102Y XL. Standard factory supplied tyre makes offered are either Continental SportContact3, or Pirelli P-Zero Rosso.

Reviews

Many publications were hailing it as the first car to truly be able to beat the Porsche 997 — considered by many to be one of the best sports cars ever made, and a leader in its class.[18] Initial comparison tests have proven quite positive in this respect; Evo Magazine listed it as a "supercar",[19] compared the R8 to the Porsche 911 Carrera 4S, Aston Martin V8 Vantage, and BMW M6 and after praising the R8's "amazing stability, traction and grip, unparalleled steering accuracy and bite, (and) its uncannily flat and disturbance-free ride", claimed that as a result of "the sublime effortlessness of it all", the Audi is a better sports car. The article concluded that "Audi humbles Porsche. A new dawn starts today".[20]

Other publications have also written similar reviews of the Audi beating the Porsche in comparison tests.[4][21] In a half mile drag race conducted by Top Gear between the R8 and a 997 Carrera S, the Porsche won, crossing the line just a half meter before the R8. However, the R8 easily beat the Porsche around Top Gear's test track.

The television show Top Gear compared the Nissan GT-R to the R8, and remarked that the R8 was "simultaneously less impressive and yet somehow more involving". On the R8 they wrote that "it rewards driver input", calling it "fantastic in a way that will appeal more to true car enthusiasts", but also remarked that it was "much slower", and the GT-R was cheaper.[22] On their test track, the car performed better than a Lamborghini Gallardo and an Aston Martin DB9.

On Bedford Autodrome, tested by Evo Magazine, the R8 was faster than the Lamborghini Gallardo.

Future development

The Audi R8 V12 TDI (later renamed the Audi R8 TDI Le Mans),[23] was unveiled as a diesel engined concept car,[24] was presented at the 2008 North American International Auto Show on 13 January,[25] and the Geneva Motor Show in March. It was to use a 6.0 litre V12 engine, utilising Volkswagen Group's long-established Turbocharged Direct Injection (TDI) turbodiesel technology. This engine was rated 500 PS (368 kW; 493 bhp), and 1,000 N·m (738 ft·lbf) of torque. It uses Audi's quattro permanent four-wheel drive system, and is longitudinally mid-engined. It has a six-speed manual transmission. It accelerates from 0-100 kilometres per hour (62 mph) in 4.2 seconds, and its top speed is 325 km/h (202 mph).

The R8 TDI Le Mans has modified suspension settings and brakes, to cope with the additional power and weight (300 kg (661.4 lb)), resulting from replacing the standard V8 engine with the V12 TDI. The V12 TDI requires more cooling than the standard R8, hence the NACA duct in the roof to feed additional air in to the engine. The vents on the front and back of the car have also been increased by 20% in size. The headlights are all-LED. For its appearance at the Detroit Motor Show, Audi fitted 20-inch alloy wheels. The rear bulkhead has been moved forward in order to accommodate the physically larger V12 engine, meaning it loses the space behind the rear seats usually found on the standard R8.

In May 2009, Audi decided to halt plans to produce the R8 TDI, citing "the cost of re-engineering the petrol R8 to accommodate the massive twin-turbocharged diesel engine is simply too great – and that it would be unable to recoup its investment through sales alone".[26]

Although it was rumored by the automotive press since the announcement of the production R8 in 2006, it was only in August 2008 that spy shots of a convertible R8 'Spider' from filming scenes of the upcoming movie Iron Man 2 were published online, which included a "soft-top" roof is clearly visible, and the unique sideblade has been removed.[27]

The vehicle was unveiled in 2009 Frankfurt Motor Show.[28]

Compared with the coupe model, the convertible will have extra chassis support, a pair of roll-over safety bars, as well as minor changes such as the location of the fuel tank filler. It will be powered by a V10 5.2 engine.

R8 Clubsport is an enhanced version of R8 V10. It will feature a stripped-out cabin and ditch an all-wheel drive transmission in favour of a lighter and more dynamic rear-wheel drive setup. The V10 will receive a mild boost in power, while around 50 kg will be shed from the kerbweight, meaning performance should be improved.

The Audi e-Tron concept was unveiled at the 2009 Frankfurt Motor Show. It is an electric supercar based on the Audi R8, and has a fully-electric powertrain with an electric motor on each wheel which distributes torque individually, allowing for a full quattro layout. The electric motors in the e-tron concept produces 230 kW (313 hp) and 4,500 Nm (3,319.03 lb-ft) of torque, for exceptional acceleration. Production date and price are unavailable, as the e-Tron is currently a concept car only.[29]

Hand Writing Recognition Technology

There are reports that the next generation R8 will feature a satellite navigation system with hand writing recognition technology, so they can do away with the use of a keypad.[30]

Motorsport

Audi R8 LMS competing in the 2009 Belgian GT Championship season

For 2009, Audi announced the production of an R8 LMS racing car, designed for the GT3 rules in the FIA GT3 European Championship and various national racing series. Known within Audi Sport as the 'R16', the R8 LMS features a 500 PS (370 kW; 490 bhp) V10 engine. Because the GT3 regulations prohibit the use of four-wheel drive, Audi had to drop its 'trademark' quattro four-wheel drive system, and the R8 LMS comes with the typical rear-wheel drive setup. The torque is transmitted via a newly developed six-speed sequential sports gearbox.

Despite the development of the car, Audi itself had stated not to enter any races with the new GT3 car as an official 'factory' team.[31]

The car was unveiled at Essen Motor Show.[32] The first Audi R8 LMS (chassis number 101) was delivered to Audi Sport Italia in 2009.[33]

In the 24h Nürburgring, and preceding VLN endurance racs, Audi privateer teams had entered four cars, operated by the Abt Sportsline and Nürburging-based Phoenix race teams. Until the 19th hour, two of these R8 remained challengers for the lead, against two Manthey-operated Porsche GT3 in the same lap, before the leading #99 car[34] suffered suspension problems. The #97 finished 2nd,[35] and despite electrical and gearbox problems, the other two cars finished 23rd or better.

Audi R8 V10 was used in 2009 24 Hours of Le Mans race as a safety car.[36]

Awards

  • The R8 was awarded Best Handling Car and Fastest Car In The World of 2007 by Autocar magazine.
  • It was awarded SportsCar of the year by German magazine Autobild.
  • Playboy magazine awarded it Car of The Year for 2008.
  • The Automobile Journalists Association of Canada (AJAC) named the R8 Canadian Car of the Year, and, in addition, gave it the Best New Prestige Car and Best New Design awards for model year 2008.
  • Top Gear named the Audi R8 the 2007 Car of the Year.
  • Fifth Gear named the R8 both the Best fast car and the Car of the Year 2007.
  • Automobile Magazine awarded the R8 the 2008 Automobile of the Year.
  • The Audi R8 was named 2008 "MSN Car of the Year", with 42% of the votes, beating the Ferrari F430 into 2nd with 13%, and the BMW M3 into 3rd with 11%.[37]
  • The JB car pages awarded the Audi R8 its maximum rating of 5 stars.[38]
  • In the 2008 World Car of the Year awards, the R8 was awarded World Performance Car of the Year and World Design Car of the Year.
  • European Car magazine rated the R8 as Car of the Year.
  • Motor Klassik readers named the Audi R8 the "Classic Car of the Future 2009" in the Sports Car category.[39]

See also

  • Audi S and RS models
  • Audi Le Mans quattro

References

www.thefullwiki.org


Смотрите также