Audi rs6 c5


Audi RS6 C5 – быстро и дорого

История модели.

Audi RS6 – это третий автомобиль культовой серии. Все началось в 1994 году, когда совместно с Porsche была создана модель RS2. Его преемник - RS4, дебютировал только в 2000 году. Следующим смелым шагом немецкого бренда из Ингольштадта стал RS6 – представитель более высокого Е-класса, представленный в 2000 году. В отличие от RS2 и RS4, автомобиль предлагался не только как универсал (Avant), но и в кузове седан.

RS6 был разработан quattro GmbH – дочерним предприятии Audi AG, расположенным в немецком Неккарзульме, недалеко от Штутгарта. Модель производилась лишь два года. За это время не было фейслифтинга, но в самом конце на рынок вышла лимитированная версия RS6+. Чем она отличалась от стандартной? Силовой агрегат получил дополнительный заряд мощности, что позволило увеличить предел максимальной скорости. Модифицированный двигатель был изготовлен британской компанией Cosworth Technology, специализирующейся на двигателях для автомобильных гонок. Для повышения эффективности системы охлаждения был установлен второй радиатор.

Базовый RS6+ получил такие компоненты, как активная подвеска DRC, 19-дюймовые легкосплавные колесные диски, а также перфорированные тормозные диски. Кроме того, Audi предоставил возможность уменьшить клиренс на 10 мм без дополнительной оплаты. Был модифицирован и рулевой механизм. За год было произведено всего 999 экземпляров  Audi RS6+, который предлагался только, как Avant (универсал). В общей сложности, тираж RS6 С5 составил более 8000 автомобилей.

Двигатель.

Бензиновый: 4.2 V8 би-турбо (450-480 л.с.).

Для обывателя Audi RS6 без опознавательных знаков покажется обычным А6 С5. Различия между этими моделями будут обнаружены уже после нескольких минут, проведенных за рулем более мощной версии. Автомобиль ускоряется почти так же быстро, как реактивный самолет, а выглядит как вместительный «шкаф». Такого ошеломляющего эффекта удалось достичь только благодаря огромному V8 под капотом. Чтобы улучшить характеристики инженеры снарядили его двумя турбонагнетателями.

Некоторые критики утверждают, что в настоящем спортивном автомобиле мотор должен быть только атмосферным. Бред! V8 с двойным наддувом – это один из лучших агрегатов, потому что гарантирует агрессивное звучание и отличную тягу практически в любом диапазоне оборотов. Максимальный крутящий момент в 560 Нм доступен уже с 1950 об/мин, и позволяет довольствоваться им вплоть до отметки на тахометре 6000 об/мин.

В зависимости от версии, максимальная мощность составляет 450 или 480 л.с. Топовый вариант предназначен для ограниченной серии RS6+. Обычный RS6 разгоняется до 250 км/ч, для RS6+ предел был увеличен до 280 км/ч. Что интересно, разгон до 100 км/ч независимо от мощности силового агрегата занимает 4,9 секунды.

Огромный запас сил, агрессивный звук и отличные динамические характеристики постоянно провоцируют вдавить педаль газа в пол. Однако не стоит забывать регулярно контролировать оставшееся количество топлива. Порой его запаса хватает всего на 200 км. Это не шутка! 25 литров на 100 км в городе не является чем-то удивительным. «Рекордсмены во всех отношениях» даже демонстрируют результат на уровне 35-40 л/100 км.

Помимо высокого расхода топлива среди недостатков двигателя можно выделить периодические сбои в работе электронного блока управления. Механическая часть проблем практически не доставляет. Силовой агрегат требует качественного обслуживания опытным механиком.

Конструктивные особенности.

Силовой агрегат в RS6 расположен продольно. Крутящий момент постоянно распределяется на все 4 колеса через 5-ступенчатую автоматическую коробку передач Tiptronic с режимом последовательного переключения и систему полного привода Quattro с центральным дифференциалом Torsen.

В шасси автомобиля, как спереди, так и сзади, используется многорычажная схема. На рынке также присутствуют экземпляры с подвеской DRC с изменяемыми характеристиками – стандарт для всех RS6+.

В краш-тестах EuroNCAP немецкий автомобиль выступил плохо – получил только 3 звезды. Главные конкуренты из BMW и Mercedes оказались намного безопасней.

Типичные проблемы и неисправности.

Audi RS6 C5 уже не молод, а из-за спортивного характера многие компоненты подвергаются значительному износу - более быстрому, чем в обычном А6. Проблемы доставляет электроника и механика коробки Tiptronic. Если передачи включаются грубо, переключения совершаются в неподходящий момент или не происходят вообще – это четкий сигнал о необходимости встречи с профессиональным механиком. Чаще всего отказывают: селектор выбора передач, гидротрансформатор, датчики оборотов на входе и выходе, а также контроллер, отвечающий за правильную работу автомата.

Еще один серьезный недостаток – утечки рабочей жидкости из амортизаторов, стоимостью несколько сотен долларов. Проблема касается экземпляров, оснащенных системой DRC и всех копий серии RS6+. К счастью, амортизаторы переменной производительности можно заменить более мягкими, стандартными. В подвеске преждевременной замены могут потребовать стойки и втулки стабилизаторов, рычаги алюминиевой подвески.

Нередко возникают утечки в районе радиатора и насоса гидроусилителя рулевого управления. Если Вы еще никогда не сталкивались с эксплуатацией спортивного автомобиля, то должны знать, что он требуют более частой замены покрышек, тормозных колодок и дисков.

Заключение.

Кто бы мог подумать несколько лет назад, что за 500 000 рублей можно будет приобрести 400-сильный спортивный автомобиль, в который помещаются не только дети, жена, теща и собака, но и останется много места для сумок. Все пассажиры оценят отличные ходовые качества и богатое оснащение, а водитель - эффективную систему полного привода и спортивную динамику.

Может показаться, что это идеальный авто для папы с амбициями гонщика. Но, к сожалению, Audi RS6 способен ощутимо надорвать семейный бюджет. Все запчасти дороги, а совместимых с обычным А6 С5 не так много. Заставят поднапрячься и частые визиты на АЗС. Так что, если Вы мечтаете о таком автомобиле, то следует еще раз тщательно сопоставить доходы с возможными расходами.

vvm-auto.ru

Audi RS6 C5 4.2 AT (450 л.с.) 4×4 седан

Acura TL III (2003-2006)

470000 — 470000

сравнить автомобили Acura TL II рестайлинг (2001-2003) сравнить автомобили Acura RL I рестайлинг (1999-2004)

390000 — 390000

сравнить автомобили Alfa Romeo 166 I рестайлинг (2003-2007)

405000 — 405000

сравнить автомобили Alfa Romeo 166 I (1998-2003)

95000 — 306518

сравнить автомобили Alpina B10 E39 (1997-2004) сравнить автомобили Audi S6 C5 (1999-2004)

320000 — 550000

сравнить автомобили Audi A6 C6 (2004-2008)

210000 — 360000

сравнить автомобили Audi A6 C5 рестайлинг (2001-2004)

160000 — 310000

сравнить автомобили Audi A6 allroad C5 (2000-2006)

1333000 — 2300000

сравнить автомобили BMW 5er E60, E61 (2003-2007)

340000 — 700000

сравнить автомобили BMW 5er E39 рестайлинг (2000-2004)

1270000 — 2690000

сравнить автомобили BMW M5 E60, E61 (2004-2010)

990000 — 1790000

сравнить автомобили BMW M5 E39 (1999-2003)

820000 — 1400000

сравнить автомобили Buick LaCrosse I (North America) (2004-2009) сравнить автомобили Buick Park Avenue II рестайлинг (2002-2006) сравнить автомобили Buick Park Avenue II (1996-2002)

400000 — 400000

сравнить автомобили Buick Century VI (1997-2005) сравнить автомобили Buick LeSabre VIII (1999-2005) сравнить автомобили Cadillac CTS I (2003-2007)

250000 — 550000

сравнить автомобили Cadillac CTS-V I (2004-2007) сравнить автомобили Honda Legend III (1996-2005)

180000 — 389000

сравнить автомобили Chrysler 300C I (2004-2010)

460000 — 685000

сравнить автомобили Chrysler 300C SRT8 I (2004-2010)

1111111 — 1700000

сравнить автомобили Chrysler Intrepid II (1998-2004)

110000 — 420000

сравнить автомобили Daihatsu Altis II (2001-2006) сравнить автомобили Dodge Stratus II рестайлинг (2003-2007)

120000 — 325000

сравнить автомобили Dodge Stratus II (2000-2003)

325000 — 490000

сравнить автомобили Hyundai Sonata V (NF) (2004-2010) сравнить автомобили Hyundai Sonata IV рестайлинг (2001-2012)

20000 — 200000

сравнить автомобили Hyundai Grandeur XG рестайлинг (2002-2005) сравнить автомобили Hyundai Grandeur XG (1999-2002) сравнить автомобили Infiniti M Y43 (2002-2004) сравнить автомобили Infiniti I A33 (2000-2004)

300000 — 320000

сравнить автомобили Saab 9-5 I рестайлинг (2002-2005)

145000 — 600000

сравнить автомобили Volvo S80 I рестайлинг (2003-2006)

249900 — 510000

сравнить автомобили Nissan Cima IV (2001-2010) сравнить автомобили Oldsmobile Eighty-Eight X (1995-2015) сравнить автомобили Nissan Gloria XI (1999-2005)

270000 — 270000

сравнить автомобили Nissan Maxima VI (2004-2006)

305000 — 399000

сравнить автомобили Nissan Maxima V (2000-2005)

130000 — 370000

сравнить автомобили Nissan Skyline R34 (1998-2002)

310000 — 330000

сравнить автомобили Nissan Cedric X (1999-2005)

320000 — 320000

сравнить автомобили Nissan Altima III (2002-2006)

220000 — 220000

сравнить автомобили Nissan Cefiro III (1998-2003)

120000 — 210000

сравнить автомобили Kia Magentis I (2000-2003)

725000 — 799000

сравнить автомобили Kia Opirus i (gh) (2003-2006)

200000 — 385000

сравнить автомобили Kia Magentis I рестайлинг (2003-2006)

725000 — 799000

сравнить автомобили Toyota Camry (Japan) XV30 (2001-2006)

400000 — 499999

сравнить автомобили Toyota Vista V50 (1998-2003)

200000 — 280000

сравнить автомобили Toyota Camry XV30 (2001-2006)

235000 — 400000

сравнить автомобили Toyota Crown S180 (2003-2008) сравнить автомобили Toyota Crown S170 (1999-2007)

380000 — 380000

сравнить автомобили Toyota Avalon XX20 (1999-2003) сравнить автомобили Toyota Mark II IX (X110) (2000-2007)

220000 — 579990

сравнить автомобили Toyota Mark X I (2004-2009)

520000 — 620000

сравнить автомобили Toyota Avalon XX20 рестайлинг (2003-2004) сравнить автомобили Toyota Windom XV30 (2001-2004)

400000 — 410000

сравнить автомобили Toyota Windom XV30 рестайлинг (2004-2006) сравнить автомобили Lexus GS II рестайлинг (2000-2005)

290000 — 850000

сравнить автомобили Mercedes-Benz E-klasse AMG W211 (2002-2006) сравнить автомобили Mercedes-Benz E-klasse AMG W210 рестайлинг (1999-2002) сравнить автомобили Opel Omega B рестайлинг (1999-2003)

699000 — 1200000

сравнить автомобили Mazda Millenia I рестайлинг (2000-2002)

150000 — 295000

сравнить автомобили Mitsubishi Galant IX (2004-2008)

130000 — 210000

сравнить автомобили Volvo S80 I (1998-2003)

355000 — 599000

сравнить автомобили Lexus ES IV (2001-2006)

350000 — 650000

сравнить автомобили Nissan Fuga I (2004-2009)

555555 — 555555

сравнить автомобили Mercedes-Benz E-klasse W211 (2002-2006)

150000 — 175000

сравнить автомобили Pontiac Bonneville X (2000-2005) сравнить автомобили Pontiac Bonneville IX (1991-2004)

180000 — 470000

сравнить автомобили Volvo V70 II рестайлинг (2004-2007)

340000 — 450000

сравнить автомобили Volvo V70 II (2000-2004)

100000 — 145000

сравнить автомобили Lincoln LS I (1999-2002)

170000 — 295000

сравнить автомобили Mercedes-Benz CLS-klasse AMG C219 (2004-2008) сравнить автомобили Mitsuoka Nouera I (2003-2008) сравнить автомобили Mitsuoka Galue I (1998-2002) сравнить автомобили Oldsmobile Aurora II (2001-2003) сравнить автомобили Holden Calais III (1997-2006) сравнить автомобили Mitsuoka Galue II (1999-2005) сравнить автомобили Mitsubishi Diamante II (1995-2004)

110000 — 230000

сравнить автомобили Nissan Laurel VIII (1997-2002)

100000 — 250000

сравнить автомобили Holden Caprice II (1998-2006) сравнить автомобили Chevrolet Omega B (1998-2004) сравнить автомобили Lincoln LS I рестайлинг (2003-2006) сравнить автомобили Renault Samsung SM5 I (1998-2005) сравнить автомобили Holden Statesman II (1999-2006) сравнить автомобили Toyota Aristo S160 (1997-2004)

270000 — 270000

сравнить автомобили

new.avtodex.ru

Audi RS6 C5 4.2 AT (450 л.с.) 4×4 универсал Avant

Acura TL III (2003-2006)

470000 — 470000

сравнить автомобили Acura TL II рестайлинг (2001-2003) сравнить автомобили Acura RL I рестайлинг (1999-2004)

390000 — 390000

сравнить автомобили Alfa Romeo 166 I рестайлинг (2003-2007)

405000 — 405000

сравнить автомобили Alfa Romeo 166 I (1998-2003)

95000 — 306518

сравнить автомобили Alpina B10 E39 (1997-2004) сравнить автомобили Audi S6 C5 (1999-2004)

320000 — 550000

сравнить автомобили Audi A6 C6 (2004-2008)

210000 — 360000

сравнить автомобили Audi A6 C5 рестайлинг (2001-2004)

160000 — 310000

сравнить автомобили Audi A6 allroad C5 (2000-2006)

1333000 — 2300000

сравнить автомобили BMW 5er E60, E61 (2003-2007)

340000 — 700000

сравнить автомобили BMW 5er E39 рестайлинг (2000-2004)

1270000 — 2690000

сравнить автомобили BMW M5 E60, E61 (2004-2010)

990000 — 1790000

сравнить автомобили BMW M5 E39 (1999-2003)

820000 — 1400000

сравнить автомобили Buick LaCrosse I (North America) (2004-2009) сравнить автомобили Buick Park Avenue II рестайлинг (2002-2006) сравнить автомобили Buick Park Avenue II (1996-2002)

400000 — 400000

сравнить автомобили Buick Century VI (1997-2005) сравнить автомобили Buick LeSabre VIII (1999-2005) сравнить автомобили Cadillac CTS I (2003-2007)

250000 — 550000

сравнить автомобили Cadillac CTS-V I (2004-2007) сравнить автомобили Honda Legend III (1996-2005)

180000 — 389000

сравнить автомобили Chrysler 300C I (2004-2010)

460000 — 685000

сравнить автомобили Chrysler 300C SRT8 I (2004-2010)

1111111 — 1700000

сравнить автомобили Chrysler Intrepid II (1998-2004)

110000 — 420000

сравнить автомобили Daihatsu Altis II (2001-2006) сравнить автомобили Dodge Stratus II рестайлинг (2003-2007)

120000 — 325000

сравнить автомобили Dodge Stratus II (2000-2003)

325000 — 490000

сравнить автомобили Hyundai Sonata V (NF) (2004-2010) сравнить автомобили Hyundai Sonata IV рестайлинг (2001-2012)

20000 — 200000

сравнить автомобили Hyundai Grandeur XG рестайлинг (2002-2005) сравнить автомобили Hyundai Grandeur XG (1999-2002) сравнить автомобили Infiniti M Y43 (2002-2004) сравнить автомобили Infiniti I A33 (2000-2004)

300000 — 320000

сравнить автомобили Saab 9-5 I рестайлинг (2002-2005)

145000 — 600000

сравнить автомобили Volvo S80 I рестайлинг (2003-2006)

249900 — 510000

сравнить автомобили Nissan Cima IV (2001-2010) сравнить автомобили Oldsmobile Eighty-Eight X (1995-2015) сравнить автомобили Nissan Gloria XI (1999-2005)

270000 — 270000

сравнить автомобили Nissan Maxima VI (2004-2006)

305000 — 399000

сравнить автомобили Nissan Maxima V (2000-2005)

130000 — 370000

сравнить автомобили Nissan Skyline R34 (1998-2002)

310000 — 330000

сравнить автомобили Nissan Cedric X (1999-2005)

320000 — 320000

сравнить автомобили Nissan Altima III (2002-2006)

220000 — 220000

сравнить автомобили Nissan Cefiro III (1998-2003)

120000 — 210000

сравнить автомобили Kia Magentis I (2000-2003)

725000 — 799000

сравнить автомобили Kia Opirus i (gh) (2003-2006)

200000 — 385000

сравнить автомобили Kia Magentis I рестайлинг (2003-2006)

725000 — 799000

сравнить автомобили Toyota Camry (Japan) XV30 (2001-2006)

400000 — 499999

сравнить автомобили Toyota Vista V50 (1998-2003)

200000 — 280000

сравнить автомобили Toyota Camry XV30 (2001-2006)

235000 — 400000

сравнить автомобили Toyota Crown S180 (2003-2008) сравнить автомобили Toyota Crown S170 (1999-2007)

380000 — 380000

сравнить автомобили Toyota Avalon XX20 (1999-2003) сравнить автомобили Toyota Mark II IX (X110) (2000-2007)

220000 — 579990

сравнить автомобили Toyota Mark X I (2004-2009)

520000 — 620000

сравнить автомобили Toyota Avalon XX20 рестайлинг (2003-2004) сравнить автомобили Toyota Windom XV30 (2001-2004)

400000 — 410000

сравнить автомобили Toyota Windom XV30 рестайлинг (2004-2006) сравнить автомобили Lexus GS II рестайлинг (2000-2005)

290000 — 850000

сравнить автомобили Mercedes-Benz E-klasse AMG W211 (2002-2006) сравнить автомобили Mercedes-Benz E-klasse AMG W210 рестайлинг (1999-2002) сравнить автомобили Opel Omega B рестайлинг (1999-2003)

699000 — 1200000

сравнить автомобили Mazda Millenia I рестайлинг (2000-2002)

150000 — 295000

сравнить автомобили Mitsubishi Galant IX (2004-2008)

130000 — 210000

сравнить автомобили Volvo S80 I (1998-2003)

355000 — 599000

сравнить автомобили Lexus ES IV (2001-2006)

350000 — 650000

сравнить автомобили Nissan Fuga I (2004-2009)

555555 — 555555

сравнить автомобили Mercedes-Benz E-klasse W211 (2002-2006)

150000 — 175000

сравнить автомобили Pontiac Bonneville X (2000-2005) сравнить автомобили Pontiac Bonneville IX (1991-2004)

180000 — 470000

сравнить автомобили Volvo V70 II рестайлинг (2004-2007)

340000 — 450000

сравнить автомобили Volvo V70 II (2000-2004)

100000 — 145000

сравнить автомобили Lincoln LS I (1999-2002)

170000 — 295000

сравнить автомобили Mercedes-Benz CLS-klasse AMG C219 (2004-2008) сравнить автомобили Mitsuoka Nouera I (2003-2008) сравнить автомобили Mitsuoka Galue I (1998-2002) сравнить автомобили Oldsmobile Aurora II (2001-2003) сравнить автомобили Holden Calais III (1997-2006) сравнить автомобили Mitsuoka Galue II (1999-2005) сравнить автомобили Mitsubishi Diamante II (1995-2004)

110000 — 230000

сравнить автомобили Nissan Laurel VIII (1997-2002)

100000 — 250000

сравнить автомобили Holden Caprice II (1998-2006) сравнить автомобили Chevrolet Omega B (1998-2004) сравнить автомобили Lincoln LS I рестайлинг (2003-2006) сравнить автомобили Renault Samsung SM5 I (1998-2005) сравнить автомобили Holden Statesman II (1999-2006) сравнить автомобили Toyota Aristo S160 (1997-2004)

270000 — 270000

сравнить автомобили

www.avtodex.ru

Audi RS6 C6 Стандарт 5.0 AT (580 л.с.) 4×4 седан

Volkswagen Passat CC I (2008-2011)

160000 — 225000

сравнить автомобили Acura TL IV (2009-2011)

1550000 — 1760000

сравнить автомобили Acura TL III рестайлинг (2006-2008) сравнить автомобили Alpina B5 F10 (2010-2013) сравнить автомобили Alpina B5 E60 рестайлинг (2007-2010) сравнить автомобили Audi A6 C6 рестайлинг (2008-2010)

210000 — 360000

сравнить автомобили Audi A6 C6 (2004-2008)

210000 — 360000

сравнить автомобили Audi A6 allroad C6 (2006-2011)

449000 — 550000

сравнить автомобили Audi A7 Typ 4G (2010-2014)

220000 — 370000

сравнить автомобили Audi S6 C6 рестайлинг (2008-2010) сравнить автомобили Audi S6 C6 (2006-2008) сравнить автомобили BMW 5er F10, F11, F07 (2010-2013)

841000 — 1240000

сравнить автомобили BMW 5er E60, E61 рестайлинг (2006-2010)

340000 — 700000

сравнить автомобили BMW M5 E60, E61 (2004-2010)

990000 — 1790000

сравнить автомобили Buick LaCrosse II (2010-2013) сравнить автомобили Buick LaCrosse I (North America) (2004-2009) сравнить автомобили Buick Park Avenue III (2007-2015) сравнить автомобили Cadillac CTS II (2007-2014)

550000 — 1800000

сравнить автомобили Cadillac CTS-V II (2008-2014)

2490000 — 3600000

сравнить автомобили Chrysler 300C I (2004-2010)

460000 — 685000

сравнить автомобили Chrysler 300C SRT8 I (2004-2010)

1111111 — 1700000

сравнить автомобили Mercedes-Benz E-klasse AMG W211 рестайлинг (2006-2009) сравнить автомобили Daihatsu Altis III (2006-2009) сравнить автомобили Dodge Avenger II (2007-2010)

385000 — 650000

сравнить автомобили Fiat Croma 194 рестайлинг (2008-2010) сравнить автомобили Ford Taurus VI (2010-2012) сравнить автомобили Ford Taurus V (2007-2009) сравнить автомобили Honda Accord VIII (2008-2011)

800000 — 2044000

сравнить автомобили Honda Inspire V (2007-2010) сравнить автомобили Honda Legend IV рестайлинг (2008-2011)

750000 — 750000

сравнить автомобили Honda Legend IV (2006-2008)

390000 — 900000

сравнить автомобили Hyundai Sonata V (NF) (2004-2010) сравнить автомобили Hyundai Sonata IV рестайлинг (2001-2012)

20000 — 200000

сравнить автомобили Hyundai Genesis I (2009-2012)

855555 — 1050000

сравнить автомобили Hyundai Grandeur TG рестайлинг (2010-2011) сравнить автомобили Hyundai Grandeur TG (2005-2010)

370000 — 540000

сравнить автомобили Nissan Maxima VII (2008-2015) сравнить автомобили Infiniti M Y51 (2010-2014)

1050000 — 2050000

сравнить автомобили Infiniti M Y50 рестайлинг (2008-2010)

595000 — 860000

сравнить автомобили Infiniti M Y50 (2005-2008)

470000 — 967003

сравнить автомобили Nissan Cima IV (2001-2010) сравнить автомобили Oldsmobile Eighty-Eight X (1995-2015) сравнить автомобили Nissan Skyline V36 (2006-2010) сравнить автомобили Nissan Skyline V36 рестайлинг (2010-2014) сравнить автомобили Nissan Teana J32 (2008-2014)

250000 — 355000

сравнить автомобили Nissan Fuga II (2009-2015) сравнить автомобили Kia Magentis II рестайлинг (2008-2010)

410000 — 569000

сравнить автомобили Kia Magentis II (2006-2008)

499000 — 640000

сравнить автомобили Skoda Superb I рестайлинг (2006-2008)

1700000 — 3094000

сравнить автомобили Toyota Camry (Japan) XV40 (2006-2011)

450000 — 800000

сравнить автомобили Toyota Camry XV40 (2006-2009)

85000 — 135000

сравнить автомобили Toyota Camry XV40 рестайлинг (2009-2011)

85000 — 135000

сравнить автомобили Toyota Crown S180 (2003-2008) сравнить автомобили Toyota Crown S200 (2008-2012)

85000 — 85000

сравнить автомобили Toyota Avalon XX30 (2005-2008) сравнить автомобили Toyota Avalon XX30 рестайлинг (2008-2010) сравнить автомобили Toyota Mark X I (2004-2009)

520000 — 620000

сравнить автомобили Renault Safrane II (2008-2010) сравнить автомобили Toyota Mark X II (2009-2012) сравнить автомобили Toyota Allion T260 рестайлинг (2010-2015) сравнить автомобили Lexus GS III рестайлинг (2007-2012)

500000 — 680000

сравнить автомобили Mercedes-Benz E-klasse AMG W212 (2009-2013) сравнить автомобили Saab 9-5 II (2010-2011)

1320876 — 1850000

сравнить автомобили Mitsubishi Galant IX (2004-2008)

130000 — 210000

сравнить автомобили Volvo S80 II рестайлинг (2010-2013)

619000 — 2299000

сравнить автомобили Volvo S80 II (2006-2010)

440000 — 1000000

сравнить автомобили Lexus ES V рестайлинг (2009-2012)

950000 — 1300000

сравнить автомобили Lexus ES V (2006-2009)

670000 — 950000

сравнить автомобили Nissan Fuga I (2004-2009)

555555 — 555555

сравнить автомобили Mercedes-Benz E-klasse W212 (2009-2013)

550000 — 695000

сравнить автомобили Volvo V70 III (2007-2013)

590000 — 960000

сравнить автомобили Jaguar XF I (2007-2011)

900000 — 1280000

сравнить автомобили Jaguar XFR I (2007-2011)

1450000 — 2500000

сравнить автомобили Lincoln MKZ I (2006-2015)

750000 — 750000

сравнить автомобили Mercedes-Benz CLS-klasse AMG C219 (2004-2008) сравнить автомобили Mitsuoka Nouera I (2003-2008) сравнить автомобили Renault Samsung SM5 II (2005-2010) сравнить автомобили Mitsuoka Galue III (2005-2015) сравнить автомобили Brilliance M1 (BS6) I рестайлинг (2010-2015) сравнить автомобили Lincoln MKZ I рестайлинг (2009-2012) сравнить автомобили Brilliance M1 (BS6) I (2005-2010)

205000 — 280000

сравнить автомобили

www.avtodex.ru

Технические характеристики автомобиля Audi RS6 4.2 quattro (C5-4B4)

  • Товары и услуги
  • Автоклуб
  • Автоновости
  • Личный кабинет

Технические характеристики Audi RS6 4.2 quattro

Audi RS6/RS6 Avant - полноприводные седан и универсал дебютировали на Парижском автосалоне осенью 2002 г. Модели с 4,2-литровым двигателем V8 мощностью 450 л.с. и 5-ступенчатым "автоматом" Tiptronik, двумя турбонагнетателями.

Нашли ошибку?

Напишите нам!

Автомобильный каталог содержит описание, технические характеристики и фотографии автомобиля Audi RS6 4.2 quattro.

Отзывы владельцев автомобиля Audi A6

  • Машина - просто класс, и не то что я не видел ничего в части машин - видел и разные, но это действительно то , что сливается с тобой во что-то одно и делает то , что ты опять же желаешь . Как знаете с женьщиной? Вот именно так и с этой моделью!!!! подробнее
  • Mashina prosto super.... 2 goda ezzu vse ok. (ezzu o4enj mnoga)... malo zret, 4to o4enj prijatno udivilo (9-11 v gorode i 7-8 na trasse) Nas4et remontov... v srednem kak u vseh, no v 1.5-2 raza menshe (esli ne v bolshe raz) 4em u druzej na BMW E39 (znaju istorii 3 E39 (528, 540, 525)- primerno odno i toze... Izdevajusj nad nimi: Mozet hvatit v servise zitj? p.s. eshe na temu patjorki E39.... V A6 gorazdo bolshe mesta v salone 4em v bemke... подробнее
  • Ауди навсегда! Отличная машина, я её люблю. подробнее

www.AutoNet.ru

Audi RS6

The Audi RS6 quattro, commonly referred to as the RS6 (properly RS 6), is a high performance mid-size luxury executive car, produced by AUDI AG's high performance private subsidiary company quattro GmbH, for the Audi marque, which is part of the Volkswagen Group. Available for limited time scales, the RS6 is the highest performing version, and top-of-the-line specification of the Audi A6 model range, positioned distinctly above the Audi S6.

Both versions of the RS6 are, or have been produced as a five-door five-seat "Avant", Audi's name for a estate car/station wagon, along with a four-door five-seat saloon/sedan. Furthermore, their internal combustion engines are all front-mounted, are longitudinally oriented, and are not shared with any other vehicle. The transmission is mounted immediately at the rear of the engine in a longitudinal orentation, in the form of a transaxle.

The "RS" initials are taken from the German: RennSport - literally translated to "racing sport", actually meaning "motor sport", and is Audi's ultimate 'top-tier' high performance trim level, positioned a noticeable step above the "S" model specification level of Audi's regular model range line-up. Like all Audi "RS" models, the RS6 pioneers some of Audi's newest and advanced engineering and technology, and so could be described as a halo vehicle, with the latest RS6 having the most powerful internal combustion engine out of all Audi models, with more horsepower than the physically larger Audi S8. Furthermore, like all RS models, the RS6 is only available with Audi's 'trademark' Torsen-based quattro permanent four-wheel drive system.

The C5 RS6 was the fourth model to come out of Audi's private subsidiary company, "quattro GmbH". The first was the Audi RS2 Avant, from a joint venture between Porsche and quattro GmbH for the Audi marque. The second was the Audi C4 S6 Plus, produced from April 1996 to July 1997. Third was the 2000 Audi B5 RS4; the fifth was the 2005 Audi B7 A4 DTM Edition saloon, and the sixth was the 2006 Audi B7 RS4. The seventh and current (as of January 2010) quattro GmbH model is the latest Audi C6 RS6.

Production of the original Audi C5 RS6 began in June 2002 and ended in September 2004. The second and current Audi C5 RS6 was introduced at the 2007 Frankfurt Motor Show. The original RS6 was the first Audi RS model exported to North America, while the succeeding C6 RS6 is only sold in Europe.

Its main market competitors include BMW M5 and Mercedes-Benz E63 AMG.

C5 (Typ 4B, 2002–2004)

Audi C5 RS6 quattro saloon (rear view) Audi C5 RS6 quattro Avant (rear view) RS6 interior, showing leather-clad Recaro seats

The original Audi C5 RS6 quattro (Typ 4B) was the top-of-the-line user of the Volkswagen Group C5 platform (1997–2004), and was initially available as a five-door five-seat Avant - Audis name for an estate or station wagon. A four-door five-seat saloon/sedan followed shortly after the launch of the Avant. Derived from the Audi C5 S6 (itself derived from the Audi C5 A6), the RS6 also shares the aluminium structure from the firewall and forward with the C5 A6s with V8 engines (A6 4.2 V8 quattro, S6 saloon/Avant). It was manufactured from July 2002 through to September 2004.

Official performance figures for the Avant, whilst consuming the recommended high octane 98 RON "Super Plus" unleaded petrol indicate the 0-100 kilometres per hour (62.1 mph) dash would be completed in 4.6 seconds (s), reaching 200 km/h (124.3 mph) in 16.8 seconds (16.6 s for the saloon). Official figures state an electronically limited top speed of 250 km/h (155.3 mph), although most "RS" owners report that the speed limiter is rather liberal on all RS cars, with genuine 'limited' top speeds of 270 km/h (167.8 mph) being possible to achieve. It should be noted that using a lower octane rated petrol, such as the standard 95 RON "Premium" unleaded will reduce the engine power output, and have logical reduction in performance.

Luggage capacity, measured according to the VDA block method in the Avant ranges from 455 litres (16.07 cu ft), to 1,590 litres (56.15 cu ft) with the rear seats folded down. For the saloon, the boot holds 424 litres (14.97 cu ft).

C5 powertrain

For the C5 RS6 powertrain detail, the internal combustion engine is an all-aluminium alloy 4,172 cubic centimetres (254.6 cu in) twin-turbocharged ('biturbo'), twin double overhead camshaft (2xDOHC), 5 valve per cylinder version of Audi's 4.2 litre 90° V8 petrol engine (parts code prefix: 077, identification code: BCY), tuned with the assistance of Cosworth Technology (now known as Mahle Powertrain). With the addition of the two turbochargers (one per cylinder bank), the motive power output of the V8 engine was increased to 331 kilowatts (450 PS; 444 bhp) at 5,700 to 6,400 rpm, and generated 560 newton metres (413 ft·lbf) of torque. The combination of the 4.2 litre V8, variable inlet valve timing, and twin turbochargers gave the RS6 an exceptionally wide power band, with peak torque available from 1,950 to 5,600 rpm.

Further detail of the engine includes fully sequential electronic multi-point fuel injection with intake manifold-sited fuel injectors,[1] mapped direct ignition system[2] with solid-state high voltage distribution using eight individual single-spark ignition coils and NGK longlife spark plugs, and three knock sensors. Engine management uses a Bosch Motronic[3] ME 7.1.1 engine control unit, which controls all functions of the engine operation; including fuel delivery, ignition system, valve timing, emissions control systems, and torque reduction control - the latter operating in conjunction with the Bosch ESP 5.7 Electronic Stability Programme, as part of the "Anti Slip Regulation" (ASR) traction control system. The engine is compliant with the European Union Euro3 (EU3) standard, and includes two close-coupled primary catalytic converters (CATs), two underfloor main CATs, and four heated oxygen sensors which manage the cylinder bank selective lambda control. This results in a CO2 emissions rating of 350 g/km for the Avant and saloon in standard configuration.

It has an electronically-controlled five-speed ZF 5HP24A tiptronic automatic transmission (parts code prefix: 01L, identification code: GAG) (gear ratios - 1st: 3.571, 2nd: 2.200, 3rd: 1.505, 4th: 1.000, 5th: 0.804), with lock-up torque converter in all forward gears. It has "hill detection" capability, and, despite many press articles stating that the gearbox was programmed to "blip" the throttle for downshift gear changes, no UK owners have ever found this feature to be present. The transmission control unit ECU incorporates "fuzzy logic" with its "Dynamic Shift Programme" (DSP), with the shift pattern adapting to suit individual driving styles. 'tiptronic' manual control can be achieved with either the floor mounted gear shift lever, or the steering wheel mounted 'paddles'.

The RS6 was only available with Audi's Torsen-based quattro permanent four-wheel drive, utilising the Torsen T-2 dynamic 'automatic torque biasing' (ATB) centre differential (diff), a modified unit which was being used in the 6.0 litre W12-powered Audi D2 A8. The torque from the engine is first routed from the gearbox output shaft to the Torsen centre diff, and then automatically divided and apportioned between the front and rear axles.

The front and rear axle differentials (ratio: 3.197) are a conventional "open" type, but utilise an "Electronic Differential Lock" (EDL). EDL is an integrated additional function of the Bosch Electronic Stability Programme (ESP) system, and works by monitoring and comparing the individual roadwheel speeds across an axle, and braking an individual wheel which is sensed to have lost traction (spinning), thus transferring torque across the axle to the wheel/tyre which does have grip. "Anti-Slip Regulation" (ASR), more commonly known as traction control system[4] completes the Bosch ESP-related driver aids.

Utilising the same fully independent four-link front suspension, and double wishbone rear, as its related A6 and S6, the RS6 was lowered by 20 millimetres (0.79 in), with a 30% stiffer spring rate, and 40% increased compression damping. The RS6 also served as the debut model for Audi's "Dynamic Ride Control" (DRC) system. The DRC system is mainly mechanical, and uses a pump to provide additional pressure to individual dampers (shock absorbers) during cornering, acceleration or braking; to counteract rolling and pitching. The system can adjust the stiffness at each individual damper constantly; to maintain both a comfortable ride on straight roads, and high level of poise and grip when cornering hard, accelerating, or braking. The DRC's main advantage is that it operates without the need for complicated electronics, as required in similar systems from Mercedes-Benz and other competitors. Its main drawback is that the DRC dampers have been known to fail (leaking fluid from the cross-linked circuits), which can affect the handling and ride quality of the vehicle; some owners have reported needing up to four replacements of faulty DRC units under the RS6 factory warranty.

Rack and pinion speed-sensitive "servotronic" power steering was also standard, with a ratio of 16.2, and a turning circle of 11.4 metres (37.4 ft).

The front brakes feature fixed Brembo eight-piston monobloc brake calipers, with four pads in each caliper, working with floating and radially vented brake discs, sized at 365 millimetres (14.4 in) in diameter, by 33 mm (1.30 in) thick. The rear features single-piston floating ATE calipers with integrated cable-operated parking brake mechanism, mated to floating and radially vented disc, sized 335 mm (13.2 in) by 23 mm (0.91 in). Front and rear brake calipers are finished in a high-gloss black paint, with the fronts incorporating the Audi "RS" logo. Both front and rear floating discs are held in by metal pins to the lightweight disc hub, and allow 1.0 mm (0.039 in) of lateral thermal expansion from the hub centre.

Bosch ESP 5.7 Electronic Stability Programme,[5] with Anti-lock Braking System (ABS),[6] Electronic Brakeforce Distribution (EBD), and Brake Assist (BA) was standard fitment.

There were total of three original equipment manufacturer (OEM) roadwheel and tyre types produced for the RS6. In Europe and elsewhere, 19" wheels were standard, with an optional 18" package. In the U.S. market, the 18" package was the only available offering. An 18" winter package, with Dunlop SP Winter Sport M3 tyres (225/45 ZR18 95V) was universally available.

For 18" wheels, the standard tyre fitted was 255/40 ZR18 99Y XL with eXtraLoad (XL) rating. This is often stressed, and is the only recommendation by Audi, as RS6 does weigh 1,865 kilograms (4,112 lb). Tyres which are not rated XL are not safe (nor legal, in most countries) for use. Owners reported finding Continental ContiSportContact 2, Dunlop SP Sport 9000, Michelin Pilot Sport PS2, and Pirelli P-Zero Rosso as OEM suppliers for tyres on the RS6. However, according to ETKA, the Dunlop and Pirelli tyres were subsequently withdrawn from official supply, and the Continental SportContact 2 has been superseded by the SportContact 3. An additional tyre from Bridgestone has now been included as officially recommended fitment, the Potenza RE050A.

For 19" wheels, the standard tyre fitted was 255/35 ZR19 96Y XL. However, there were debates as to how safe 19" wheels and tyres are,[citation needed] as the XL rating achieves a 96 Load Index (710 kg (1,565 lb) load rating). In contrast, the 255/40 ZR18 XL will get you 99 Load Index, good for 775 kg (1,709 lb) per tyre. Current officially recommended tyres from ETKA for the 19" rims only include the Michelin Pilot Sport PS2 and the Continental ContiSportContact 3.

Audi RS6 Plus, showing the 'black optics' and anthracite alloy wheels

Between April and September 2004, there was a final limited run of an even higher-performance RS6, named the Audi RS6 Plus. This had an increased engine power output (identification code: BRV), and produced over 353 kilowatts (480 PS; 473 bhp) at 6,000-6,400 rpm, with the same 560 newton metres (413 ft·lbf) of torque at 1,950-6,000 rpm. This additional performance was achieved with a new engine control unit (ECU), and two additional coolant radiators behind the side-mounted intercoolers (these were standard fitment on the standard RS6 in hotter climate countries). Official performance figures indicate the discipline of sprinting from standstill to 100 kilometres per hour (62.1 mph) in 4.6 seconds. The RS6 Plus carries on to reach 200 km/h (124.3 mph) in 17.36 seconds, and has an official top speed of 280 km/h (174.0 mph).

The RS6 Plus came with Dynamic Ride Control (DRC) as standard, and also included a no-cost option of "Sports Suspension Plus", which lowered the standard sports suspension by a further 10 millimetres (0.39 in) over the standard RS6. A revised steering rack, with a reduced ratio of 14.3 for firmer steering feel was included, and resulted in a turning circle of 11.7 metres (38.4 ft). The brakes now included cross-drilled discs. The wheels were only available in the 9Jx19" '5-arm design' alloys, finished in "anthracite" (dark grey), with 255/35 ZR19 96Y XL tyres.

The car was available only as an Avant, and was sold only in European markets. Visual differences for the RS6 Plus included the "black optic pack", which consisted of black finish to the framing of the radiator grille, exterior window trims, tailgate lower trim, roof rails, and exhaust tailpipes. It quickly sold out once it was released (999 units total). The last three digits of the Vehicle Identification Number (VIN) are reproduced on a plaque inside the car, displayed on the centre console.

Champion Racing Audi RS6 Competition

The RS6 was used in the North American SPEED World Challenge GT Series of auto racing for three years - 2002 to 2004, claiming the manufacturers' championship victory successively in all three years.[7] However, the 2005 season proved difficult due to performance restrictions imposed on Champion Audi Racing by the Sports Car Club of America (SCCA), with Champion deciding to run a different roadwheel diameter, and the trade off was reducing boost pressure.

The RS6 was challenged by a factory-backed Cadillac CTS-V, but was still victorious. Champion Audi Racing decided to pull the RS6 from the series, citing unfair rules and regulations that targeted the dominant Audis, although it was by Champion's own volition that the rules were imposed on them in the first place.[citation needed]

C6 (Typ 4F, 2008–present)

Audi C6 RS6 5.0 TFSI quattro Avant World premiere of Audi C6 RS6 saloon at Moscow International Motor Show Audi C6 RS6 saloon with the 'black optics pack' Audi C6 RS6 saloon with the 'black optics pack' Audi C6 RS6 saloon with the 'black optics pack', and close-up of rear diffuser The ten (per side) LED DRLs - indicating a 10 cylinder engine

The second-generation RS6, now called the Audi RS6 5.0 TFSI quattro (Typ 4F) and based on the Volkswagen Group C6 automobile platform, was launched in September 2007 at the Frankfurt Motor Show. With factory production starting in April 2008, it became immediately available in Europe from the same date. As of January 2010, it is Audi's single most powerful car ever to be produced by the marque,[8][9] and positions the car ahead of its main competitors, the BMW M5 and the Mercedes-Benz E63 AMG in terms of engine output.

The RS6 Avant will not be available in the United States market. However, the four-door saloon/sedan version is likely to be offered in North American markets.[10]

Official performance figures for the Avant: 4.6 seconds for the 0-100 kilometres per hour (62.1 mph) sprint, 14.9 seconds 0-200 km/h (124.3 mph), and top speed is electronically limited to 250 km/h (155.3 mph), with a factory option to de-restrict the top speed to 274 km/h (170.3 mph). In standard form, CO2 emissions are rated at 333 g/km. The saloon reaches 0-100 km/h (62.1 mph) in 4.5 seconds.

The five-door Avant (estate/wagon) version of the C6 RS6 was launched in April 2008, and the four-door saloon/sedan was available from August 2008. Constructed from steel in a monocoque (unibody) design, the RS6 uses lightweight aluminium for its front wings (fenders) and bonnet (hood).

Visually, the RS6 differs from its related Audi S6, having flared front and rear wheel arches (fenders), harking back to the original Audi Quattro, to allow for a wider wheel track. It also has deleted the front fog lights to allow for larger frontal air intakes (for the two side-mounted intercoolers (SMICs), and additional radiators). The ten (per side) front light-emitting diode (LED) daytime running lights (DRLs), found on its related Audi C6 S6 adjacent to the fog lamps in the lower front bumper - are now found within the main headlamp housing on the RS6. LED lighting technology is also implemented in the rear lights. The new RS6 also includes adaptive headlights, which swivel around corners in conjunction with steering wheel movements.

Luggage capacity, measured according to the VDA 'block method' in the Avant ranges from 565 litres (19.95 cu ft), to 1,660 litres (58.62 cu ft).

For the powertrain detail of this latest RS6, the internal combustion engine (parts code: 07L, identification code: BUH) is what Audi claims the first all-aluminium alloy 5.0 litre (4,991 cc (304.6 cu in)) 90° V10 twin-turbocharged ("biturbo"), Fuel Stratified Injection (FSI), with a dry sump lubrication system. It has four valves per cylinder, with twin chain-driven double overhead camshafts (2xDOHC), and variable valve timing[11] for both inlet and exhaust camshafts. Charged intake air is cooled with two side-mounted intercoolers (SMIC)s. This V10 engine produces a maximum motive power output of 426 kilowatts (579 PS; 571 bhp) at 6,250 to 6,700 rpm, and generates 650 newton metres (479 ft·lbf) of torque from 1,500 to 6,250 rpm. Engine management is by way of two Bosch DI-Motronic[12] ME 9.1.2 engine control units, which act as "master" and "slave" concepts; two ECUs are required due to the high revs the engine can achieve. It also uses mapped direct ignition system with ten individual direct-acting spark coils, an electronic drive by wire throttle (Bosch "E-Gas")[13], cylinder-selective knock control, and cylinder bank adaptive lambda control, utilising eight lambda sensors.

A total of seven radiators, and four electric cooling fans are needed to cool the engine, and related components under the aluminium bonnet of the RS6.

This RS6 overtakes the position (in engine output) from the BMW M5, making about 52 kW (71 PS; 70 bhp) and 150 N·m (111 ft·lbf) more than BMW's naturally-aspirated V10 engine.

Drive output passes through a modified ZF 6HP26A six-speed tiptronic automatic transmission (parts code: 09E, identification code: KZQ or KZH) (gear ratios - 1st: 4.171, 2nd: 2.340, 3rd: 1.521, 4th: 1.143, 5th: 0.867, 6th: 0.691), with shortened shift times, with "Dynamic Shift Programme" (DSP) and "Sport" mode. It has paddle-shifts mounted behind the flat-bottomed steering wheel, similar in design to the Audi B7 RS4. The gearbox is set by default, in conventional automatic mode, to delay up-changes during acceleration, and change down earlier to maximise engine braking. Downchanges in all modes of operation include the Powertrain Control Module electronic control unit (ECU) "blipping" the Bosch "E-Gas" drive by wire throttle, for smoother shift changes. The hydraulic torque converter includes a lock-up function in all forward gears, and is able to completely disconnect when the vehicle is stationary, thus saving fuel.

Like all Audi "RS" models, the RS6 is fitted with Audi's 'trademark' quattro permanent four-wheel drive as standard; with this version of the RS6 using the latest asymmetric dynamic 40:60 front-to-rear default torque distribution from the Torsen T-3 'automatic torque biasing' (ATB) centre differential. This latest incarnation of the Torsen quattro, first seen in the B7 RS4, can automatically dynamically apportion up to a maximum 100% torque to the rear axle, or up to 80% to the front, dependent on traction conditions.

The front and rear axle final drives are conventional "open" differentials (ratio 3.317), and use the Audi "Electronic Differential Lock" (EDL). EDL is a part, or "function" of the Bosch ESP 8.0 Electronic Stability Programme,[5] which also includes "Anti-Slip Regulation" (ASR) traction control system. EDL does not 'lock' the differential in a traditional sense, but uses electronics to monitor individual roadwheel speeds across an axle, and merely applies the brake to just one wheel on that axle which is sensed to have lost traction (by rotating faster than the opposite wheel, beyond normal accepted deviations). This braked wheel has the effect of transferring the torque across the axle to the wheel which is deemed to still have traction.

Like the previous RS6, and the B7 RS4; this generation RS6 includes Audi's "Dynamic Ride Control" (DRC) Sports suspension system. The system is mainly mechanical; using a pump to provide additional pressure in the diagonally linked dampers (shock absorber) during cornering, to counteract rolling and pitching. The system can dynamically adjust the stiffness at each damper constantly to maintain both a comfortable ride and high grip. On this version, it has a three-way level control, selectable from the Multi Media Interface controls.

The steering system includes rack and pinion speed-dependent "servotronic" power steering, with a ratio of 12.5, and a turning circle of 12.2 metres.

Standard brakes on the RS6 consist of cross-drilled, radially vented and floating iron discs, the front discs sized at 390 millimetres (15.35 in) in diameter by 36 mm (1.417 in) thick, and the rears at 356 mm (14.02 in) diameter by 28 mm (1.102 in). The front discs are clamped by gloss black six-piston fixed Brembo monobloc alloy calipers incorporating the "RS" logo, and black single-piston floating calipers, with integrated electro-mechanical parking brake linkage actuating on the rear discs. This electro-mechanical parking brake serves another purpose, it doubles as a full emergency brake whilst the car is in motion, by applying maximum braking effort to all four wheels, resulting in activating the Anti-lock Braking System (ABS).

Optional "Audi ceramic" Carbon fibre-reinforced Silicon Carbide (C/SiC) composite front brakes are available, only with 20 inch roadwheels, which use 420 mm (16.54 in) diameter by 40 mm (1.575 in) thick drilled, vented, and floating SGL Carbon composite discs, with grey painted eight-piston fixed Alcon monobloc alloy calipers with the "Audi ceramic" logo.

Irrespective of the type of disc construction, all brake discs are mounted via high strength steel mounting pins which connect the 'working' surface of the disc to lightweight alloy disc hubs.

A specifically 'tuned' "sport-biased" Bosch ESP 8.0 Electronic Stability Programme is standard, and includes Anti-lock Braking System (ABS) and Electronic Brakeforce Distribution (EBD), and Brake Assist (BA). This ESP system has three user-selectable settings: "ESP-on" - the standard default full protection mode, "ESP-sportmode" (which turns off the ASR and EDL traction functions), and "ESP-off" (which fully disables all 'stability' and 'traction' related functions).

Standard roadwheels (in the UK) are 9.5Jx20 inch '5-segment-spoke' design alloy wheels running on 275/35 ZR20 102Y XL (eXtra Load) tyres (rated at 850 kilograms (1,874 lb) per tyre), with official supplies being either Pirelli P-Zero Rosso or Dunlop SP SportMaxx GT. A no-cost optional 9.5Jx20 '7-arm double spoke' design (identical style to B7 RS4), or 9Jx19 inch '10-spoke' design alloys with 255/40 ZR19 Michelin Pilot Sport PS2 tyres.

  • quattro GmbH
  • Audi S and RS models
  • Audi A6
  • Audi S6
  • Audi S4
  • Audi RS4

www.thefullwiki.org


Смотрите также