Audi quattro concept


Audi Nanuk quattro Concept 2013

На выставку автомобилей во Франкфурт приехал двухместный шоу-кар с именем «Нанук» и мощным дизельным двигателем, не боящийся никаких дорог, в том числе и по пересеченной местности.

Audi Nanuk quattro Concept (2013)

Как вручную, так и автоматически регулируемый дорожный просвет, полный привод, 10 цилиндров и разработанный Ауди совместно с итальянским гуру Italdesign Giugiaro дизайн — гарантируют незабываемую поездку для двоих и внимание окружающих.

Внешний дизайн

Огромные колёсные арки с плавным возвышением над капотом для передних, а для задних соединяющие визуально линию остекления с багажником, наделяют автомобиль ярко выраженным спортивным профилем купе. Но более свойственный внедорожнику дорожный просвет и 22-дюймовые колёса намекают на завидные для многих спорт-каров способности «поползать» по булыжникам или поднять песчаную бурю на гравийной дороге.

Передняя часть прототипа с доминирующей 6-угольной решеткой радиатора дополнена большими воздухозаборниками с вертикальными направляющими и «смотрящими исподлобья» фарами, каждая из которых обладает четырьмя светодиодными кольцами с яркой точкой в центре каждого.

Вид сзади прорисован чёрной горизонтальной линией с отводящими жар от двигателя воздуховодами и тонким красным контуром утопленных светодиодных фонарей. Снизу контрастирующий с огненным цветом кузова серебряный диффузор, где разместились неприлично большие по диаметру и намекающие на мощь мотора выхлопные трубы.

Audi сообщает, что возможности «Nanuk» не ограничиваются какими-либо предпочтениями для поверхности дороги — он одинаково хорош и на треке для быстрых гонок, и на рыхлом снегу, и там, где нет дороги вообще.

5,0-литровый V10 TDI

После впечатляющего дизайна, внимание привлекает дизельный 5,0-литровый мотор с десятью цилиндрами, который при среднем потреблении 7,8 литра топлива на сотню километров развивает 544 лошадиные силы мощности и неимоверный крутящий момент в 1000 Ньютон-метров.

Двухместный 4,5-метровый купе-кроссовер со снаряженной массой 1,9 тонны может разогнаться с места до 100 км/ч всего за 3,8 секунды, в чем заслуга как двигателя, так и быстрой S-Tronic с семью передачами. Максимально возможная скорость Audi Nanuk превышает отметку в 3 сотни километров в час.

Подвеска автомобиля умеет поддерживать 3 режима - обычный, на 3 сантиметра ниже, или подниматься на 4 см. Причем, как по желанию водителя, так и автоматически, получая информацию о дороге от навигационной системы.

Привычные зеркала заднего вида заменяют электронные экраны, которые показывают водителю картинку с расположенных по бокам и в задней части камер. Приборы тоже необычные — водитель сам компонует вывод информации на цифровом дисплее.

Как обычно, дальнейшая судьба прототипа туманна и зависит в основном от интереса к новинке общественности.

2013 Audi Nanuk quattro Concept

Технические характеристики Audi Nanuk quattro Concept (2013)

  • Тип кузова: Кроссовер ;
  • Двигатель: 5,0 литра, 10 цилиндров, Дизель ;
  • Мощность двигателя: 544 л/с ;
  • Крутящий момент: 1000 Нм ;
  • Максимальная скорость: 305 км/ч ;
  • Средний расход топлива: 7,8 л/100 км ;
  • Разгон от 0 до 100 км/ч: 3,8 с ;
  • Привод: Полный Quattro ;
  • Коробка передач: 7-ст. АКПП ;
  • Длина: 4541 мм ;
  • Ширина: 1990 мм ;
  • Высота: 1337 мм ;
  • Колесная база: 2710 мм ;
  • Колёса: 22-дюймовые ;
  • Вес: 1900 килограмм ;

Ещё автомобили Audi

2017 Audi TT Roadster S line competition 2017 Audi TT Coupe S line competition

AutoZov.ru

Концепт Audi Nanuk Quattro 2013: фото, характеристики, видео

Audi стала практически единственной компанией, которой удалось сохранить в тайне новинку к Франкфуртскому международному автосалону. Тем самым тайным автомобилем стал гибрид кроссовера и купе – концептуальный Nanuk Quattro.

Над дизайном двухдверного суперкара работали художники из ателье Italdesign Giugiaro. Основу автомобиля составляет алюминиевый каркас с навешенными кузовными карбоновыми панелями. Хотя это не поспособствовало снижению веса автомобиля. При длине 4540 мм, ширине 1 990 мм и высоте 1 340 мм Audi Nanuk quattro весит 1 900 кг. Внушительную картинку дополняют 22-дюймовые диски.

Фото концепта Audi Nanuk Quattro 2013 года

Купе получило активный аэродинамический обвес, керамические тормоза, пневматическую подвеску и полноуправляемое шасси.

Технические характеристики

Под капотом необычного концепта расположился дизельный V10 двигатель объемом 5 литров с отдачей в 544 лошадиные силы. Мотор вместе с 7-ступенчатой коробкой S tronic позволяет разгонять автомобиль до «сотни» всего за 3,8 секунды, а средний расход горючего не превышает 7,8 литра на 100 км пути.

фото сбоку

Благодаря новой адаптивной пневмоподвески, величина дорожного просвета (клиренса) изменяется не только автоматически, но и вручную. В первом случае электроника считывает данные о положении руля, скорости и данных с навигатора о типах дорог.

фото салона

Основной блок управления выведен на сенсорный экран и лишь часть привычных клавиш расположилась на центральном тоннеле. На смену традиционной приборной панели и традиционным зеркалам заднего вида пришли многофункциональные экраны.

Видео

Презентация автомобиля во Франкфурте (видео):

AutoMpv.ru

Audi Nanuk quattro Concept

Главная › Audi › Audi Nanuk quattro Concept

19.09.2013

Суперкар с возможностями внедорожника Audi Nanuk quattro имеет некоторые шансы на серийное производство. Немцы внимательно следили за реакцией общественности и автомобильных журналистов на концепт купе-кроссовера во время прошедшей выставке во Франкфурте. Эффектная внешность новинки стала результатом совместной работы Ауди и дизайнеров Italdesign Giugiaro.

Спорткар одинаково хорошо приспособлен для шоссе, гоночного трека и проселочных дорог. Большой дорожный просвет гарантирует автомобилю свободу перемещения, не стоит сбрасывать со счетов и полный привод Quattro. В основе концепта находится алюминиевая рама Audi Space Frame, а детали кузова изготовлены из углеродного волокна. Автомобиль хоть и причисляется к кроссоверам, но внешне выполнен по канонам суперкаров.

С длиной 4541 миллиметров, шириной 1990 мм и довольно маленькой высотой 1337 мм (спасибо регулируемому клиренсу) прототип больше похож на стремительное купе. Длина колёсной базы составляет 2710 миллиметров. Акцент сделан на огромных колёсах, имеющих выделяющиеся 22-дюймовые диски с шинами 235/50R22 спереди и 295/45R22 сзади. Фирменная гексагональная решетка радиатора обрамлена металлом. Под выразительными фарами Matrix LED находятся большие воздухозаборники для вентиляции передних тормозных механизмов. Места зеркал заднего вида заняли камеры.

Суперкар имеет среднемоторную компоновку. Ауди Нанук оснащён дизельным двигателем V10 TDI с рабочим объёмом 5 литров, размещенным перед задней осью. Мощность твин-турбо мотора составляет 544 лошадиные силы, крутящий момент равен 1000 Нм и реализуется с помощью 7-ступенчатой роботизированной коробки передач S tronic.

Дизель с неимоверной тягой легко разгоняет автомобиль со снаряженной массой 1900 килограмм с места до ста километров в час за 3,8 секунды и позволяет набрать 305 км/ч максимальной скорости. На фоне прекрасной производительности и отличных динамических характеристик удивительным выглядит средний расход топлива, заявленный производителем на уровне 7,8 л на 100 км. Суперкар у Audi получился экономичным.

Как уже говорилось выше, дорожный просвет может изменяться. Адаптивная пневматическая подвеска с электронным управлением амортизаторами умеет делать это самостоятельно, принимая во внимание данные о маршруте от навигационной системы. Водитель имеет возможность снизить клиренс на 30 миллиметров или же увеличить на 40 миллиметров по сравнению с обычным значением.

Ко всему прочему, Nanuk Concept обладает полноуправляемым шасси с «подруливающими» задними колёсами. На небольших и средних скоростях они поворачивают на угол до девяти градусов в противоположном направлении передним колесам, сокращая радиус разворота. На высокой скорости задние колёса работают в унисон с передними, что способствует улучшенной стабильности автомобиля и уверенному прохождению скоростных поворотов.

Фото Audi Nanuk quattro Concept

Все фото Audi Nanuk quattro Concept 2013

cofx.ru

310 Mile Audi e-tron Quattro Concept Revealed, Production in 2018 (w/videos)

Audi e-tron Quattro – 500km/311 miles, Launches In 2018!

Audi e-tron Quattro Concept (click to enlarge)

Audi has unveiled its all-new electric SUV concept the e-tron Quattro Concept at the 2015 Frankfurt IAA .

The actual production version of this model can’t come soon enough, and is expected to hit the market in 2018 with range of more than 500 kilometers (311 miles).

A Tesla-style battery pack holds 95 kWh under the floor.

As we learned earlier, an AWD drivetrain setup can be found in the e-tron Quattro similar to R8 e-tron – 2 motors for the rear wheels and a single motor for the front axle. Total peak power is 370 kW.

Top speed is limited to just 210 km/h (130.5 mph), although acceleration is great with 0-100 km/h (62 mph) in 4.6 seconds.

Audi e-tron Quattro Concept

To achieve a claimed record drag coefficient in the SUV segment of 0.25 cd, Audi got rid of the side mirrors, added retractable handles and at 80 km/h (49.7 mi) launches the magic:

“…electrically actuated aerodynamic elements on the engine hood, the flanks and at the rear end direct the flow of air as needed to improve the flow through and around the vehicle. This is one example of the intensive development work in the wind tunnel. Wind noise is low on board the car, and there are no engine noises in an electric car in any case. The fascination of electric driving unfolds in near total silence.”

Audi e-tron Quattro Hits The Stage In Germany!

Audi Gets Serious About All-Electric Vehicles In Germany!

Cool thing is that 150 kW DC charging is onboard using the combo standard in less than an hour.

Audi Wireless Charging technology for contactless induction charging to also be available.

Only 4 seats? We are not sure yet – but it seems that way.

“The package of the Audi e‑tron quattro concept enables a spacious, comfortable interior for four persons”

Specs:

  • more than 500 kilometers (310.7 miles)
  • AWD 370 kW peak (2 motors for the rear wheels and single motor for the front axle)
  • over 800 Nm (590 lb-ft)
  • Top speed 210 km/h (130.5 mph)
  • acceleration 0-100 km/h (62 mph) in 4.6 seconds
  • drag coefficient 0.25 cd
  • 615 liters (21.7 cu ft) of luggage
  • AC, DC combo charging (up to 150 kW in 50 minutes) and wireless charging

Audi e-tron quattro concept Interior

Video (below): Audi video on the e-tron Quattro – studio videography first, then on-road footage

Prof. Dr. Ulrich Hackenberg, Member of the Board of Management of AUDI AG, Technical Development, beside the concept car Audi e-tron quattro at the Volkswagen Group Night (IAA) in Frankfurt.

Audi e-tron quattro concept – Electric drivetrain with up to 370 kW

Audi e-tron Quattro Concept – New aerodynamic concept with moveable aerodynamic parts

Full Audi Press Blast:

Audi e-tron quattro concept

“Audi e-tron quattro concept: Electric driving pleasure with no compromises

  • A foretaste of the production version: The electric-powered Audi e-tron quattro concept
  • Range of more than 500 kilometers (310.7 mi) for full everyday usability
  • New concept combines aerodynamics and creative design solutions

Flow-enhanced design with a drag coefficient of 0.25; a powerful, all-electric e-tron quattro drive with up to 370 kW – Audi is presenting the Audi e-tron quattro concept at the International Motor Show (IAA) 2015 in Frankfurt. The car is the company’s statement about the future of electric mobility: It is sporty, efficient and suitable for everyday use.

“Audi will present an all-electric, luxury-class sport SUV in early 2018. The Audi e‑tron quattro concept provides a concrete foretaste of this,” says Prof. Dr. Ulrich Hackenberg, Member of the Audi Board of Management for Technical Development. “It combines driving pleasure with great range, an expressive design and excellent comfort.”

Audi e-tron quattro concept

Electric power The Audi e‑tron quattro concept uses the power of three electric motors: One electric motor drives the front axle, the two others act on the rear axle. Total output is 320 kW. The driver can even mobilize 370 kW and over 800 Nm (590.0 lb-ft) of torque temporarily while boosting. The concept study thus performs like a sports car. When the driver floors the right pedal, the Audi e‑tron quattro concept sprints from a standstill to 100 km/h (62.1 mph) in 4.6 seconds and quickly reaches the electronically governed top speed of 210 km/h (130.5 mph).

The concept with three electric motors which Audi is presenting for the first time makes the technology study an e‑tron quattro. An intelligent drive management system controls the interplay between them as appropriate for the situation. The focus here is on the greatest possible efficiency. The driver decides on the degree of recuperation, the driving program S or D and the mode of the Audi drive select system.

During sporty driving on a winding road, the Torque Control Manager actively distributes the power between the rear wheels as necessary. This torque vectoring provides for maximum dynamics and stability.

Audi e-tron quattro concept

The large lithium-ion battery is integrated into the floor of the passenger compartment. It gives the Audi e‑tron quattro concept a balanced axle load distribution and a low center of gravity – prerequisites for its dynamic handling. The battery’s capacity of 95 kWh enables a range of more than 500 kilometers (310.7 mi). The Combined Charging System (CCS) enables charging with DC or AC electrical current. A full charge with DC electrical current at a charging column with an output of 150 kW takes just around 50 minutes. As an alternative, the study is equipped with Audi Wireless Charging technology for contactless induction charging. The charging process is very convenient. The Audi e‑tron quattro concept uses a system for piloted parking that guides it to the proper position at the charging plate. In addition, a large solar roof provides electricity for the drive system battery on sunny days.

The chassis also expresses the high-tech character of the concept study. The adaptive air suspension sport, which features controlled damping, lowers the body at higher speeds to reduce drag. The dynamic-all-wheel steering combines a dynamic steering system on the front axle with a steering system for the rear wheels. Depending on speed and the driving situation, they steer either opposite or in the same direction as the front wheels. The Audi e‑tron quattro concept thus reacts even more spontaneously and stably, and is also very manoeuvrable at low speeds.

Audi e-tron quattro concept

Aerodynamic: The exterior design The Audi e‑tron quattro concept harmoniously combines the design with the aerodynamics and all-electric drive system. The five-door technology study is 4.88 meters (16.0 ft) long, 1.93 meters (6.3 ft) wide and just 1.54 meters (5.1 ft) high. Its coupe-like silhouette with the extremely flat greenhouse that tapers strongly toward the rear lends it a very dynamic appearance. The car’s drag coefficient measures just 0.25 – a new best for the SUV segment, where figures are usually considerably over 0.30.

All of this contributes considerably to the long range of more than 500 kilometers (310.7 miles). At speeds from 80 km/h (49.7 mi), electrically actuated aerodynamic elements on the engine hood, the flanks and at the rear end direct the flow of air as needed to improve the flow through and around the vehicle. This is one example of the intensive development work in the wind tunnel. Wind noise is low on board the car, and there are no engine noises in an electric car in any case. The fascination of electric driving unfolds in near total silence.

The vertical separating edges on the side panels and the fully enclosed floor pan with its newly designed microstructures contribute to reducing drag. Cameras replace the exterior mirrors – another contribution to the excellent aerodynamics and also a foretaste of the future of driving.

All the main lighting functions at the front of the car use Matrix laser technology. The bottom section houses a new, distinctive lighting signature comprising five lighting elements. Each of these combines an LED luminary with an extremely flat OLED element (organic light-emitting diode). Audi is developing Matrix OLED technology for use in production vehicles and is showing it for the first time in the concept study at the IAA.

The rear lights also comprise two sections. Each of the top zones features nine red OLED units for the tail light function, with three more below.

Audi e-tron quattro concept Interior

Deep integration: The interior The package of the Audi e‑tron quattro concept enables a spacious, comfortable interior for four persons and 615 liters (21.7 cu ft) of luggage. The interior has a light and open feel to it; its architecture melds harmoniously with the operating and display concept. All displays in the interior use OLED technology. The extremely thin films can be cut to any desired shape.

The new Audi virtual cockpit curved OLED is a further development of the Audi virtual cockpit that debuted in production vehicles in 2014. To the left and right below the fully-digital instrument cluster are two touch displays with black glass and a subtle aluminum frame. The driver controls the lights and the systems for piloted driving with the left display. The large display on the right is for media and navigation management. The steering wheel serves as an alternate control level. Its spokes are equipped with contoured touch surfaces.

Audi e-tron quattro concept Interior

Below the selector lever on the center tunnel console are two more OLED displays for the drive system status, climate control and freely programmable information functions. The curved displays in the front section of the doors serve as digital exterior mirrors.

The two rear passengers sit on comfortable individual seats. They can use the OLED displays on the center console to configure the climate control and infotainment for their area or to exchange data with the driver. An LTE module connects the Audi e‑tron quattro concept with the Internet. The connectivity features in the study are cutting edge.

The zFAS: Nerve center for piloted driving The concept study is equipped with all the technologies that Audi has developed for piloted driving: radar sensors, a video camera, ultrasonic sensors and a laser scanner. The data these supply come together in the central driver assistance controller (zFAS) in the luggage compartment. It computes a complete model of the car’s surroundings in real time and makes this information available to all assistance systems and the systems for piloted driving. These technologies are also nearly ready for use in production vehicles.”

Audi e-tron quattro concept Design Sketch

Audi e-tron quattro concept

The concept car Audi e-tron quattro at the Volkswagen Group Night (IAA) in Frankfurt.

Some more videos on the Audi e-tron Quatto:

insideevs.com


Смотрите также