2018 audi tt


Обзор 2018 Audi TT RS Coupe

В 1999 году, когда появилась первая Audi TT, это была дизайнерская альтернатива Volkswagen GTI, с которым она делила многие компоненты. Если вам нравилось то, как управляется GTI, но его вид – самый типичный трехобъемный автомобиль в истории – не вызывал у вас восторга, TT, со своим дизайном в стиле Bauhaus, было решением для вас. С тех пор Audi постоянно улучшала TT, и сейчас она по характеристикам превосходит GTI практически так же, как и по внешнему виду. И в качестве доказательства встречайте самую последнюю версию TT RS, переработанную топовую модель, базирующуюся на третьем поколении TT, появившемся в 2014 году.

Отличающаяся своей агрессивной передней частью и оснащенная полностью переделанной версией 2,5-литрового рядного пятицилиндрового двигателя, новая модель обещает разгон от 0 до 100 км/ч за 3,5 секунды – поспешное заявление для автомобиля, часто называемого только стильным, но не быстрым.

Живая пятерка

Основное отличие от TT RS последнего поколения – переработанный двигатель, с алюминиевым блоком, облегченным коленчатым валом, алюминиевым маслонасосом, магниевым верхним маслосборником, а также другими доработками, позволившими уменьшить вес двигателя на целых 26 килограммов. И это очень важное достижение, потому что двигатель располагается целиком перед центром передней оси.

У двигателя также обновили головку блока цилиндром, установили систему изменяемого подъема и хода клапанов, разработанную в Audi, на распределительный вал выпускных клапанов (она переключается между выступами кулачка, как система VTEC от Honda, хотя механизм этого процесса отличается), добавили систему распределенного впрыска топлива к имеющейся системе непосредственного впрыска, и увеличили давление наддува с 18.1 до 19.6 psi. С этими изменениями мощность увеличилась с 360 до 400 лошадиных сил, а крутящий момент с 465 до 480 Нм. Также обещают небольшое улучшение экономичности, хотя результатов тестов EPA пока еще нет.

В линейке вариантов модели TT этот двигатель дает TT RS 108 дополнительных коней по сравнению с TTS и на 180 больше, чем у базовой TT. Вся эта мощь передается через семиступенчатую автоматическую коробку передач с двойным сцеплением, которую в Audi называют S-tronic. Затем идет передний дифференциал, а также карданный вал и гидравлическая муфта сцепления сразу перед задним дифференциалом. Эта муфта управляется компьютером и направляет крутящий момент на задние колеса в зависимости от состояния дорожного покрытия и выбранного режима. При нормальном режиме около 80 процентов крутящего момента поступает на передние колеса. Но когда вы начинаете торопиться, система передает больше момента на заднюю ось и даже подтормаживает наружные колеса для большей устойчивости в повороте.

В подвеске RS спереди используются стойки, а сзади - многорычажная система от стандартной TT, но с более жесткими амортизаторами и пружинами и уменьшенным на 10 мм дорожным просветом. Скорее всего, в США модель будет поставляться с магнитореологическими амортизаторами, но в качестве опции будет предлагаться подвеска Dynamic Plus с еще более жесткими пружинами и нерегулируемыми амортизаторами повышенной жесткости.

В стандартной комплектации используются высококачественные летние шины размерностью 245/35-19 на дисках шириной в девять дюймов, в качестве опции предлагается размерность 255/30-20. Эта же комбинация есть и у версии TTS, так как в RS используются те же крылья, и места для резины большего размера нет. Но TT RS, однако, предлагается с тормозными дисками большего диаметра — 317 на 33 мм, с легкими, алюминиевыми, восьми-поршневыми суппортами, сзади используются однопоршневые плавающие суппорты размером 310 на 23 мм. Эти передние тормозные диски не только на 33 мм крупнее, чем у TTS; они также больше, чем передние диски у Porsche 911 Carrera S. Но если вам понадобится еще больше тормозного усилия, к вашим услугам опциональные карбоно-керамические передние диски.

Визуальные отличия RS

Как уже упоминалось, версию RS легко узнать благодаря новой передней части; с крупными воздухозаборниками снизу, ячеистой решеткой радиатора и ярко выраженным нижним спойлером. Сзади у RS увеличились выхлопные трубы, диффузор и появился неподвижный спойлер. Что касается интерьера, самая мощная версия TT оснащена в стандартной комплектации спортивными сидениями RS, изобилующими регулировками, с ромбовидным тиснением и контрастной отстрочкой, выглядящей роскошно.

Приборная панель, консоль и подлокотники также могут быть украшены прошитой кожей как часть пакета опций. По большей части TT RS делит приятный интерьер стандартной TT, с органами управления системой климат-контроля остроумно интегрированными в решетки вентиляции и 12.3-дюймовым экраном высокого разрешения, служащим в качестве приборной панели с очень гибкой настройкой. Добавился только специальный экран RS, который позволяет вам видеть выдаваемую двигателем мощность и крутящий момент, боковые и продольные ускорения, а также давление и температуру в каждой из четырех шин.

Когда вы выбираете экран с большим тахометром посередине, его цвет меняется в соответствии с положением стрелки, и начинает мигать красным при достижении отсечки оборотов. Это не только развлекает, но и служит напоминанием о необходимости перейти на следующую передачу, который вы можете увидеть периферийным зрением, не отрывая глаз от дороги.

Звук форсажа

Версия RS оснащена системой управления стартом, помогающий вам достичь трех-с-половиной-секундного времени разгона от 0 до 100 км/ч, при этом двигатель на полном газу шикарно звучит, с резкой синкопой пятицилиндрового выхлопа, встряхивающей вас при переключении передач. В стандартной системе выхлопа установлены управляемые клапаны для уменьшения громкости на обычных скоростях, но обеспечивающие вам всю звуковую дорожку на высоких оборотах. У опциональной спортивной выхлопной системы такая же двухступенчатая концепция, но регулятор громкости вывернут еще на несколько делений.

Мы сделали несколько кругов по испанской трассе Харама, на которой проводится гран-при Испании, а там RS показалась нам мощной и безопасной. С почти 59 процентами массы над передней осью ее хвост ни разу не начал вилять, хотя мы пытались спровоцировать занос с помощью ручного тормоза в поворотах. Но и после всего трех кругов температура в передних шинах стала на 50 градусов выше, чем в задних. Несмотря на четкое указание, какой из концов автомобиля работает больше, большой опыт компании Audi с системой полного привода Quattro предотвращает появление недостаточной поворачиваемости. Но все-таки вы не сможете танцевать на RS так, как могли бы на хорошем заднеприводном автомобиле. 400 лошадей достаточно для того, чтобы сделать RS ракетой на прямых и резко вытолкнуть ее из поворотов.

Коробкой передач с двойным сцеплением можно управлять вручную, как рычагом, так и подрулевыми лепестками, и передачи будут переключаться быстро и четко. На гладких испанских дорогах стандартная подвеска с магнитными амортизаторами ощущается управляемой и комфортной, а версия Dynamic Plus – жестче и как-бы прыгучее, даже на небольших неровностях. На некоторых видах дорожного покрытия шины шумят достаточно явно – что не удивляет, так как все наши автомобили были оснащены 20-дюймовыми дисками и шинами.

Тормоза работают превосходно, четкая педаль позволяет легко дозировать усилие. Однако выбранный режим работы в Audi всегда легко различить, обычно они чувствуются прямо и естественно. В RS режим Comfort реально четко отличается от Dynamic. Также Audi предлагает режим Auto, который описывается как что-то среднее, а также режим пользовательских настроек Individual, в котором водитель может ввести предпочтительные настройки усилия на рулевом колесе, отклика трансмиссии, звука выхлопа, настроек подвески и работы системы Quattro, которая в основном переводит больше мощности на заднюю ось, когда автомобиль начинает двигаться более активно.

В целом TT RS представляет собой привлекательный и конкурентоспособный продукт. Когда в начале лета 2017 начнутся продажи – скорее всего как модели 2018 года — предполагается, что цена базовой комплектации составит около $60000. Мы не знаем другого автомобиля со сравнимой ценой, предлагающего подобное ускорение на скоростях до 160 км/ч. Характеристики этой модели можно сравнивать с любым автомобилем от Porsche 718 Cayman S до BMW M2 и Chevrolet Corvette. Да, возможно RS слишком послушна и скучна в поворотах, а на ее заднем сидении с трудом поместится даже ребенок, но у нее есть постоянный полный привод, который можно использовать даже зимой. И достаточно электронных гаджетов, чтобы удовлетворить самых взыскательных гиков. Такая комбинация делает это автомобиль атлетом-десятиборцем, при этом прекрасно подходящим для ежедневного использования.

2016.life

2018 Audi TT RS U.S. Spec First Drive Review

LAKEVILLE, Connecticut — My initial drive of the 2018 Audi TT RS took place in Spain almost a year ago, but the first U.S. drive took place recently on the roads of Connecticut and at Lime Rock Park racetrack, along with our first drive of the 2018 Audi RS3.

Driving the TT RS last year on Spanish roads and the Jarama Formula 1 racetrack was certainly a blast. Lime Rock is not an F1 track, but I’ve raced there many times, and it certainly demands your attention as a driver.

The original design of the Audi TT was not my favorite, but I like the 2018 TT RS. It has an aggressive stance and looks substantial, despite its short and sporty 98.6-inch wheelbase. Design changes for 2018 include larger air intakes, a honeycomb front grille, and a Quattro logo on the front splitter. There are also aluminum-colored accents on the mirrors and splitter and aerodynamically shaped sidesills. The subtle rear wing adds a nice touch and doesn’t hurt rear visibility. These changes aren’t major, but they add some welcome definition in my eyes.

The new five-cylinder turbo engine in the TT RS (and RS3) is 57 pounds lighter than the old engine. It kicks out 400 horsepower from 5,850 to 7,000 rpm and 354 lb-ft of torque from 1,700 to 5,850 rpm. It feels quick, meaning it pushes you back in the seat and rocks, especially off the line. Audi quotes 0 to 60 mph in 3.6 seconds, but it feels quicker to me. The exhaust puts out an angry, ripping roar unique to five-cylinder turbo powerplants. I would never switch the exhaust to quiet mode. Total vehicle weight is 3,300 pounds for the U.S. market. I asked last year in Spain why the weight was quoted at 3,175 pounds, and Audi said it was probably since U.S. cars include different content — as in more of it as standard.

Every TT we drove on the track had optional 14.6-inch ceramic front brakes (14.6-inch steel is standard), 20-inch wheels (19-inchers are standard) with 255/30R-20 tires (245/35R-19 standard), and a sport exhaust (a must-have option). Track laps in the TT RS were behind a track instructor in an Audi R8 V10 Plus, who guided a lead-follow session (he did a great job).

I was lucky enough to be directly behind the R8. He started off quick, and I stuck right with him. He went quicker, and I was still able to stay right with him. He was really flying on the final lap, and I was still able to stay with him in the little TT RS that could. Unfortunately, the poor journalists who were trying to follow us were lost in transit, nowhere in sight. I was well impressed with the TT and the instructor.

I often write about how important it is for me to be able to rotate a street car on corner entry in order to go fast on a track or to enjoy myself on a street drive. I’m obviously no fan of understeer, but it is easier for regular drivers to control than oversteer. As with the RS3, rotating the TT RS on corner entry at Lime Rock was very manageable, with no surprises while maintaining good speed. I could even add or take away slip angle mid-corner if I needed to. The brakes were excellent, with zero fade and a solid pedal. The suspension setting I used was Dynamic, which is the stiffest, but on track it felt compliant enough. I left the stability control (ESC) on for most of my track time, and intrusion only became obvious when the ESC sensed I was rotating too fast on corner entry, but it didn’t spoil the fun.

Driving on the roads outside Lime Rock had the TT in its element. I used the useful Individual function to move suspension to Comfort since Dynamic was much too stiff for my tastes. I also moved the steering to Comfort and left everything else as Dynamic. The seats are excellent, providing great support on the track and no pressure-spot issues on my street drive. I also like the shape and size of the steering wheel. The TT RS was completely unfazed by the roads’ twists, turns, and blind crests. I, however, sported a big fat grin.

Here’s what sticks out to me: a 3.6-second 0-60-mph time in a $65,875 vehicle. (I bet we ultimately see quicker numbers.) The TT RS is all-wheel drive and will produce this denture-shifting acceleration on just about any surface. There are precious few cars on the road able to mess with the TT RS off the line, and launching it is so simple. Foot on the brake, plant the gas pedal, and let off the brake when you’re ready to rip. I think Audi has a certified overachieving giant killer on its hands.

ON SALE Now
PRICE $65,875 (base)
ENGINE 2.5L turbo DOHC 20-valve I-5/400 hp @ 5,850-7,000 rpm, 354 lb-ft @ 1,700-5,850 rpm
TRANSMISSION 7-speed dual-clutch automatic
LAYOUT 2-door, 4-passenger, front-engine AWD coupe
EPA MILEAGE 19/29 mpg (city/hwy)
L x W x H 165.0 x 72.1 x 52.9 in
WHEELBASE 98.6 in
WEIGHT 3,306 lb
0-60 MPH 3.6 sec
TOP SPEED 155 mph (174 mph with optional Dynamic Plus package)
Show more

www.automobilemag.com

The Audi TT RS will scratch your supercar itch, especially on the track

Whenever Audi slaps an “RS” badge on one of its cars, it’s cause for celebration. It means the model in question is going to be imbued with the highest performance-boosting tech the company can muster. With that in mind, fans were elated when Audi’s tiny two-door coupe, the TT, got an RS upgrade that included a new five-cylinder engine. The Audi TT RS was originally destined to be another “forbidden fruit” Europe-only model, but a successful Facebook petition helped bring it to the states. Thankfully, the latest iteration of the TT RS comes our way without the need for online begging, and we eagerly ventured to historic Lime Rock Park in Connecticut to try it out.

What’s new

The 2018 TT RS comes saddled with a new 2.5-liter turbocharged five-cylinder engine that produces 400 horsepower and 354 pound-feet of torque. Power makes its way to all four wheels through Audi’s seven-speed S Tronic dual-clutch transmission.

Trim levels & features

Though it retains the same sharp exterior as the current-gen TT and TT S, the TT RS does have some distinguishing features. Starting at the front, the TT gains the RS honeycomb grille, signature matte aluminum accents, and a front fascia that sets it apart even further. Around back, it’s hard to miss the fixed spoiler, but you might not immediately notice the OLED taillights with dynamic turn signals. Further down, the aluminum-accented rear diffuser and oval exhaust outlets hammer home the RS attitude.

If you’re looking to outfit the TT RS for a little more track capability, the dynamic plus package replaces the magnetic ride suspension with a fixed sports suspension, adds front ceramic brakes, and raises the top speed from the electronically limited 155 mph to 174 mph. An included direct tire pressure monitor system gives you a little extra data to work with, and a carbon fiber engine cover is thrown in so you can show all your friends you opted to go the extra mile.

Technology overview

A whole heap of equipment comes standard with the TT RS, including the 19-inch wheels, RS-tuned drive select and magnetic ride, sport seats, and Audi’s virtual cockpit: the all-digital multifunction display seated behind the sport steering wheel.

In addition to the performance edge the dynamic package provides, the tech brings additional conveniences like Audi MMI navigation, Apple CarPlay and Android Auto compatibility, and a Bang & Olufsen sound system.

Interior fit & finish

Inside, the TT RS soundly secures two people, but anyone in the rear will need some circus-level contortionist skills. Up front, the sport seats are firm enough to hold you in place, but are hardly back-breaking. With eight-way power adjustments, it’s easy to secure your ideal driving position quickly. They can rock a serious look, too, thanks to red contrast diamond stitching throughout the Nappa leather. Even the seatbelts can be adorned with piping along the edges, making you look like the mayor of Speedy-Town when strapped across your chest.

The little coupe can be docile on command, but there are more comfortable ways to travel.

The leather and Alcantara sport steering wheel mirrors that you’d find in the Audi R8 V10, with integrated virtual cockpit controls, ignition, and drive select buttons. The lack of any additional pop-up MMI screen hammers home the driver focus of the cabin’s design. For either making the most of the space provided or an attempt at reducing clutter, the HVAC controls have been spread out with functions located within the hubs of each air vent. Perhaps compartmentalizing functions makes for easier use if you spend more time with it, but for those hopping in for the first time, adjusting the air condition feels like lining up a series of padlocks and playing a strange version of Simon.

Despite the carbon fiber center console and the abundant red accents, the interior avoids being too showy, having just enough visual pop to suit the nature of the car without overdoing it.

Driving performance & MPG

The Audi TT is built on the Volkswagen group’s MQB platform, the same system that underpins the Audi A3 and the current VW Golf. MacPherson struts in the front and a four link rear suspension is partnered with either Audi’s magnetic ride suspension — which can switch between a smooth or firm ride — or a fixed sport suspension.

It’s about here where it starts to dawn on you that the TT RS is like a mini R8 V10, but with a front-mounted engine. It’s the Pokémon with one more evolution before its final form: all the recognizable characteristics are there, but slightly reduced.

Alex Kalogianni/Digital Trends

Alex Kalogianni/Digital Trends

Alex Kalogianni/Digital Trends

In fact, between the aggressive barking of the five-cylinder and the drive-me-fast cockpit, we almost felt capable enough to keep up with the Audi R8 V10 Plus (our Digital Trends 2017 Car of the Year). Much of that has to do with how responsive the power plant is. The all-new 5-cylinder engine was engineered for lightness from the start, with ounces being shaved off throughout to reduce height. Both the cylinder head and engine block are composed of aluminum alloy, and the result is an engine that’s 57 pounds lighter than the previous TT RS’s five-pot.

Having 400 hp on hand is great and all, but the 354 lb-ft of torque is what makes the TT RS surprise and delight, mainly because you can reach maximum torque at 1,700 rpm. The all-wheel drive system can send nearly all of that power to the rear when you need it, which is particularly noticeable off the line. Audi says that the TT RS can go from 0 to 60 in 3.6 seconds, and depending on the size of your lunch, you may even beat that, as we witnessed the first time we got our hands on last year’s 2017 Audi TT RS. The built-in launch control is easy to quickly engage and it plants your head firmly in the headrest.

Wide-eyed and flying into Lime Rock’s corners, the TT RS’s steering is tight and precise. Because everything is so balanced, the car doesn’t lend itself to surprises and goes where you direct it, for better or worse. There’s never the threat of it running away from you, and when you edge toward the limit, the TT RS communicates that well, but lets you decide what to do next.

With the dynamic plus package, the TT RS has the option for carbon ceramic front brake discs to reduce brake fade over time, the rears stick with steel. It was comforting to not have to worry as much over the course of our track time, but the car did exhibit some shimmies under heavy braking. Again, the car doesn’t throw any curveballs your way, and while it can send you way off into the grass, it’s probably because you ignored all the warning signs it threw at you.

On the road, the TT RS can be comfortable to cruise in, but we wouldn’t take it for a long road trip. Like its big brother, the R8 V10, the little coupe can act docile on command, but there are more comfortable ways to travel. Even during some spirited country road carving, the TT RS performed well, but felt less rewarding, like perhaps the track-tuning made backroad sprints less of a challenge. Its fraternal twin, the Audi RS 3, felt much more satisfying in this environment. One is a little more country and the other, more rock and roll.

Conclusion

The Audi TT RS is the compromise your brain is willing to make if you’re eyeing the R8 V10 as a purchase, but it’s out of your reach. Starting at $64,900, it’s within striking distance of similar “I made it” toys like the BMW M2 and Porsche Cayman S. The bimmer may offer more smiles, but the TT RS is more serious about getting around a track as quick as possible.

Its distant cousin, the Porsche, might give the Audi a little run for its money, particularly with a mid-engine layout to balance things out. Add a bit more power and the Quattro to keep it in control, and the TT RS has the edge again. Getting a 718 Cayman S with the dual clutch transmission will cost you upwards of $70,000, too.

Expect to see the TT RS on the roads in the spring of 2018.

www.digitaltrends.com

Новая Audi TTQ технические характеристики, фото, видео

Недавно разработанный Audi TTQ 2018 попадет в дилерские центры в конце 2017 года. Как мы знаем, компания Ауди является одной из самых лучших компаний в мире. Они очень много работали, чтобы вытянуть линейку ТТ и создать из нее суббренд и все это для того, чтобы увеличить продажи, но без больших расходов.

В этих усилиях компания представила в 2014 году Ауди TT Offroad, а сегодня мы знаем, что эта версия попадет на рынки с именем TTQ. У нас есть несколько фотографий, но самое главное, много надежной информации, и в следующем обзоре мы попытаемся представить вам этот автомобиль как можно лучше.

2018 Audi TTQ стильный дизайн

Внешний дизайн нового 2018 Audi будет очень стильным. Конечно, этот вариант будет немного напоминать некоторых из предыдущей линейки Q. Если вы помните Offroad, тогда вы знаете, как будет выглядеть новый образ. Внешний дизайн нового ТТ в значительной степени основан на этой модели. Он будет очень спортивным.

На самом деле снаружи все прекрасно спроектировано, чтобы обеспечить высокую дозу агрессивности. Мы можем ожидать низкую, покатую линию крыши, очень спортивный капот, а также увеличенную высоту просвета. Когда речь заходит о некоторых деталях, то она будет оснащена очень большой передней решеткой с горизонтальными рейками из хрома, и логотипом производителя посередине.

Фары будут очень тонкими, что выглядит очень красиво. Кроме того, мы знаем, что головная оптика оснащена светодиодной технологией, что и в других новых моделях. Новый 2018 Ауди ТТ будет ездить на очень больших 18 дюймовых колесах. Бампер на передней части очень массивный с противотуманными фарами и вентиляционными отверстиями.

2018 Audi TTQ интерьер

Изнутри будущий Ауди ТТ ку 2018 очень приятный и спортивный. Мы можем увидеть многофункциональный руль с удобными функциями управления. Если вы видели интерьер концепции Offroad, то вы знаете, как будет выглядеть салон. Он будет почти идентичным. Все сиденья обернуты в премиум кожу. Как и в других собратьях, нам видно 12.3 дюймовую комбинацию приборов TFT. Внутри будет много стандартных функций, но у нас нет списка об этом на данный момент.

2018 Audi TTQ двигатель

Под капотом хорошо известная концепция TT ​​Offroad, ТТ ку также оснащена бензиновым 2.0 литровым четырехцилиндровым двигателем с турбонаддувом. Этот мотор имеет максимальную мощность 292 лошадиных силы. Однако пара электродвигателей добавляла еще 144 лошадиные силы.

В сочетании с электродвигателями, силовой агрегат способен выдавать до 408 лошадиных сил и 649 Нм крутящего момента. Самый последний Ауди 2018, скорее всего, будет использовать другой мотор. Мы можем ожидать 2.0 литровый вариант TDI, который способен производить 184 лошадиных силы и 379 Нм крутящего момента.

Ещё появится 2.0 литровый TFSI с возможностью генерации 230 лошадиных сил и 370 крутящего момента, а также с более высокой максимальной мощностью 310 лошадок и крутящим моментом 371 Нм. Однако эта информация не является официальной.

Прочтите: Кроссовер BMW X2

Габариты серийной версии машины достаточно внушительны и будут составлять:

  1. Длина 4.390 мм.
  2. Высота 1.530 мм.
  3. Ширина 1.850 мм.

2018 Audi TTQ ожидаемая дата выпуска и цена

Ауди ТТ ку, будет выпущена скорее всего в конце 2017 года или в начале 2018. Когда речь заходит о ценах, то начальная стоимость составит от 45 000 долларов США.

Съемная многоразовая авто тонировка

Car-fix удаление вмятин авто

Как защитить лобовое стекло от грязи

Набор по ремонту лобового стеклa

Упор поясничный Seat Back

жидкая резина plastidip для автомобиля

PechaleAvto.ru

2018 Audi TT

Please enter a valid 5-digit ZIP code.

The 2018 Audi TT is a counterpunch to sporty coupes and convertibles like the BMW Z4, Infiniti Q60 and Porsche Cayman and Boxster. Like virtually everything Audi makes, the 2018 TT seamlessly blends its performance, style and luxury, never favoring one aspect of its personality over the other. Under the hood is a superb 2.0-liter 4-cylinder engine, putting out 220 horsepower in the TT or 292 in the TTS. Add in Audi's excellent quattro all-wheel-drive system, and high-tech features like the so-cool "virtual cockpit" and you have a car that encapsulates 21st-century driving. It's brilliant fun at its limits, especially in TTS form, but it's also practical, with generous front-seat room and plenty of cargo space in coupe models, too.

You'll Like This Car If...

From the base coupe to the TTS convertible, the Audi TT and Audi TTS offer a unique blend of style, technology and all-wheel drive. With a starting price in the mid-$40,000 range, you could even call it a sensible choice for a luxury-sports car.

You May Not Like This Car If...

Neither version comes in rear-wheel drive, and neither offers a manual transmission, which could kill the deal for some enthusiasts. If that's you, the BMW Z4 or 4 Series and Porsche Cayman and Boxster come with manual transmissions, as does the Chevrolet Corvette if you're willing to make the financial stretch.

How It Ranks

What's New for 2018

The 2018 Audi TT coupe and roadster now get standard parking sensors, and an updated technology package now includes a 12-speaker Bang & Olufsen audio system. A new S-line competition package adds high-gloss interior trim, brushed aluminum doorsills and other visual goodies.

Driving the TT

Driving Impressions

Audi says it committed to making a pure sports car for this 3rd-generation TT and TTS, even going so far as to call it a "baby brother" to the vaunted...

... Audi R8 exotic. That, to be honest, is a stretch, but there's no doubt that the 2018 Audi TT and 2018 TTS have the performance and handling chops to take on its rivals from Porsche and BMW. The way the Audi quattro all-wheel-drive system sends the 220 horsepower from the 2.0-liter 4-cylinder engine to the ground is like adding gravity, keeping the car pinned in hairpin turns and high-speed sweepers. There's no lack of power; the TT coupe gets to 60 mph in about 5.3 seconds, and the TTS gets there in s 4.6. Yet, despite all this sports-car talk, the TT and TTS remain surprisingly livable in quiet and relaxed driving.

Favorite Features

VIRTUAL COCKPIT This is a must-have feature on a new Audi. It replaces the physical gauges with a 12.3-inch digital display running at 60 frames per second, powered by an NVIDIA quad-core computer processor. The upshot is that you get a flicker-free experience, with multiple levels of information available right in front of you. QUATTRO Audi didn't invent all-wheel drive, but its quattro system is so intrinsic to the brand's DNA that you could be forgiven for thinking it had. Proven on rally cars around the world, the system not only improves grip on slick roads, but on dry roads as well.

2018 Audi TT Details

Interior

The air vents in the 2018 Audi TT cabin don't just aim the air. The elegant design incorporates the controls as well, showing the climate readout in the vent dial, and using the housing to control adjust temperature, seat heat and more. That kind of simplicity and elegance permeates the TT's cabin, whether it's the vents, the Virtual Cockpit, or the excellent ergonomics and comfortable front seats. It's an excellent experience for the driver and front passenger, but the coupe's rear seats aren't really fit for people. Better to fold and forget them. We wish the TT's sun visors offered more adjustments.

Exterior

The 1st-generation TT boasted an "upside-down bathtub" shape, most of which is gone on the newest version, with the rounded wheel arches and central exhaust the only vestiges of that iconic styling. However, the TT and TTS are still distinctive cars. The hatch on the coupe models blends neatly into the tail, while the roadster's fabric roof opens and closes in 10 seconds, at speeds up to 31 mph. The squat and muscular shape of its immediate predecessor remains, but with taut lines, a trapezoidal grille, and full LED headlights adding distinctive touches.

Notable Equipment

Standard Equipment

Newly standard on the 2018 TT and TTS are parking sensors, which combine with the standard rearview camera to make backing up a snap. Also standard are power-folding and automatically dimming heated exterior mirrors, the Virtual Cockpit, MMI touch-based infotainment system, and a 9-speaker/155-watt AM/FM/CD/HD Radio with two USB inputs and Bluetooth connectivity. There's automatic climate control and full LED headlights. Leather upholstery comes standard, as do the 12-way power-adjustable heated front seats. Roadsters come with an electric wind blocker along with its power-operated top, while the higher-performing 2018 Audi TTS comes with adjustable suspension, larger wheels and tires, and TTS-specific styling.

Optional Equipment

Along with Apple CarPlay and Android Auto, a 12-speaker 680-watt Bang & Olufsen audio system is available for the 2018 Audi TT and TTS. It's all part of the Technology package, which also adds navigation, Audi Connect 4G LTE service with Wi-Fi, and a side-assist blind-spot monitoring system. An S-line competition package adds glossy interior accents, aluminum doorsills and inlays, red brake calipers, suspension upgrades, and unique seats and leather. The TTS Coupe offers Nappa leather-trimmed seats with contrast diamond stitching and three color options, including an eye-catching Calendula Yellow.

Under the Hood

The 2018 Audi TT and TTS come with different versions of the same 2.0-liter turbocharged 4-cylinder engine. In the TT it puts out 220 horsepower and 258 lb-ft of torque, rushing the TT Coupe from a standstill to 60 mph in only 5.3 seconds, with plenty in reserve. The Audi TTS uses a high-output version of that engine that puts out a whopping 292 horsepower and 280 lb-ft of torque, enough to blast the TTS from 0-60 in just 4.6 seconds. Regardless of model, the TT and TTS come standard with quattro all-wheel drive, Audi drive select for different drive modes ranging from relaxed to sporty, and an excellent 6-speed dual-clutch automatic transmission. Fuel economy is also decent, with the TT getting an EPA-estimated 30 mpg. 2.0-liter turbocharged inline-4 (TT coupe & roadster) 220 horsepower @ 4,500 rpm 258 lb-ft of torque @ 1,600 rpm EPA city/highway fuel economy: 23/30 mpg 2.0-liter turbocharged inline-4 (TTS coupe) 292 horsepower @ 4,500 rpm 280 lb-ft of torque @ 1,600 rpm

EPA city/highway fuel economy: 23/27 mpg

Pricing Notes

With a Manufacturer's Suggested Retail Price (MSRP) of just under $45,000 when you include the $975 destination charge, we're tempted to call the standard 2018 Audi TT coupe a bargain. Even the drop-top Roadster isn't bad, coming in at about the $48,500 mark. The high-performance TTS coupe starts at a little under $54,000, which is still a decent price for a high-performance luxury-sports coupe. With options a standard TT coupe will come in at about $50,000, give or take, easily undercutting the likes of the Porsche Cayman and Boxster, and the BMW Z4. Those prices are more in line with the Lexus RC 350, Infiniti Q60, BMW 4 Series, and Mercedes-Benz SLK roadster. Before buying, check the KBB.com Fair Purchase Price to see what others in your area are paying. The Audi TT's resale value has traditionally held up very well over the years.

To find out what consumers are really paying for this vehicle, first select a style to see the Fair Purchase Price| Calculate payments for this vehicle

To compare current market prices, check out KBB.com's car classifieds to view the new and used Audi TT vehicles for sale near you.

Get Your Fair Purchase Price See actual transaction prices, explore total cost to own, projected resale value and more.

Free Dealer Price Quote

Get the best price and be more prepared with your free, no-obligation price quote

Key TT Competitors

  • 2017 Mercedes-Benz SLC
  • 2017 BMW M2

2018 Audi TT Photos

Know the History.Get the Used Car Report.

www.kbb.com

Audi TT 2018 - Размеры колеc и шин, PCD, вылет диска и другие спецификации

Внимание! Выделенные записи означают заводские размеры, остальные - это возможные варианты замены

– Поколение: 8S [2015 .. 2018] [EUDM] – Мощность: 178 hp | 132.5 kW | 180 PS

– Двигатель: l4, Бензин

– Годы производства: [2015 .. 2018]

title=Шина> Шина 

Rim width (in) x rim diameter (in) J is mounting flange type. ET35 is positive offset of 35mm. It is vital not to deviate too far from the offset of the wheel originally fitted to the vehicle. title=Диск> Диск 

PCD измеряется в мм. Например 4x100 означает, что колёсный диск имеет 4 отверстия для крепления и диаметр воображаемой окружности через центры крепёжных отверстий равен 100 мм. title=Сверловка> Сверловка 

data-original-title= data-placement=bottom title=Шинный калькулятор class=_popover>

225/50R17 96H 8Jx17 ET47 2.2 32
245/45R17 95V 8.5Jx17 ET50 2.3 33
245/40R18 95V 8.5Jx18 ET50 2.4 35
– Поколение: 8S [2015 .. 2018] [EUDM] – Мощность: 182 hp | 136 kW | 185 PS

– Двигатель: l4, Diesel

– Годы производства: [2015 .. 2018]

title=Шина> Шина 

Rim width (in) x rim diameter (in) J is mounting flange type. ET35 is positive offset of 35mm. It is vital not to deviate too far from the offset of the wheel originally fitted to the vehicle. title=Диск> Диск 

PCD измеряется в мм. Например 4x100 означает, что колёсный диск имеет 4 отверстия для крепления и диаметр воображаемой окружности через центры крепёжных отверстий равен 100 мм. title=Сверловка> Сверловка 

data-original-title= data-placement=bottom title=Шинный калькулятор class=_popover>

225/50R17 96H 8Jx17 ET47 2.2 32
245/40R18 95V 8.5Jx18 ET50 2.4 35
245/35ZR19 93Y 9Jx19 ET52 2.5 36
– Поколение: 8S [2015 .. 2018] [EUDM] – Мощность: 227 hp | 169 kW | 230 PS

– Двигатель: l4, Бензин

– Годы производства: [2015 .. 2018]

title=Шина> Шина 

Rim width (in) x rim diameter (in) J is mounting flange type. ET35 is positive offset of 35mm. It is vital not to deviate too far from the offset of the wheel originally fitted to the vehicle. title=Диск> Диск 

PCD измеряется в мм. Например 4x100 означает, что колёсный диск имеет 4 отверстия для крепления и диаметр воображаемой окружности через центры крепёжных отверстий равен 100 мм. title=Сверловка> Сверловка 

data-original-title= data-placement=bottom title=Шинный калькулятор class=_popover>

245/40R18 95V 8.5Jx18 ET50 2.4 35
245/35ZR19 93Y 9Jx19 ET52 2.5 36
255/30ZR20 93Y 9Jx20 ET52 2.5 36

Внимание! Нашли ошибку в данных? Есть вопросы по размерам колес и дисков на Audi TT 2018? Напишите свой комментарий! 

Новости и обновленияМы постоянно обновляем нашу базу данных

  • На сайт было добавлено много новых марок машин и их моделей, включая модельный ряд 2016 года

  • RazmerKoles.ru (РазмерКолес.RU) использует адаптивный дизайн. Информация на сайте легко доступна на любом мобильном устройстве

  • На сайте доступны все данные по автомобилям японского и корейского производства

Шины для Audi TT 2018
  • Диаметр: 17.0'' - 20.0''
  • Ширина (мм): 225 - 255
  • Профиль шины (%): 30 - 50
  • Самый маленький размер шин: 225/50R17
  • Самый большой размер шин: 255/30ZR20
Диски для Audi TT 2018
  • Сверловка 5x112
    • Диаметр: 17.0'' - 20.0'';  
    • Ширина (дюймы): 8 - 9;  
    • Вылет (мм): 47 - 52.

razmerkoles.ru


Смотрите также